Всички физически лица, които искат да подадат декларациите си за облагане на доходите, но се натъкнат на опашки, ще могат да позвънят на Информационния център на НАП на телефон 0700 18 700 и да получат информация къде се намира най-близкият пощенски клон, в който да подадат декларацията си, съобщиха от пресцентъра на НАП.

Освен в офис на НАП, декларации могат да се подадат и директно в 414 пощенски станции, където служителите на „Български пощи" ще издадат и входящ номер. Възможно е декларациите да се изпратят и по пощата с препоръчано писмо с обратна разписка на цена 1,80 лв. като за дата на подаване се приема датата на пощенското клеймо.

Екипи от експерти на НАП ще извършат проверки във всички териториални дирекции на Националната агенция за приходите на 29 и 30 април за това доколко служителите на агенцията спазват изискванията за качествено административно обслужване в края на данъчна кампания 2008.

Сред основните показатели, които ще се следят са: любезно и вежливо отношение на служителите; делово облекло на персонала на НАП; условия за достъп до офиса на НАП; носене на идентификационни знаци от служителите (т.нар. баджове); организация на опашките; наличие на указателни табели, информационни табла с ясна и разбираема информация; информация за хартата на клиентите и стандартите за обслужване и много други.