През юни 2012 г. АМ Тракия де е готова, за да може още в началото на летния сезон хората да пътуват до морето по новата магистрала. Това заяви министър-председателят Бойко Борисов по повод първата копка от последния недостроен участък от аутобана - Лот 4, който свързва Ямбол с Карнобат и е с дължина от 49 км.

Това е близо седем месеца преди срока определен в договора с изпълнителите на Лот 4, където е посочено, че те трябва да са готови до януари 2013 г.

Към срока от 2013 г. се придържаше и регионалният министър Росен Плевнелиев, което остави журналистите и експертите в смут, който заяви, че Лот 4 трябва да е готов за 28 месеца.

Борисов връчи строителното разрешение на изпълнителите сдружение „Тракия IV" с водещ партньор Холдинг „Пътища" и посочи, че очаква от фирмите изпълнители отговорно и качествено строителство, предаде News.bg.

Борисов допълни, че страната ни трябва да изгради седем магистрали. В този мандат ще направим три, а в следващия останалите четири, обеща министър-председателят.
Днес ние поставяме началото на края на сагата Тракия, посочи той. Припомняме, че посочените като приоритет за този мандат са магистралите Тракия, Марица и Люлин. В следващия период се очаква да има процедури за аутобаните Хемус, Черно море, Струма, както и връзката между София и границата със Сърбия.

Премиерът бе придружаван от регионалния министър Росен Плевнелиев и шефът на пътната агенция Божидар Йотов, като министърът се качи в багера направил де факто първата копка на трасето.

На 3.09.2010г. свърши сагата „Тракия", заяви и Орлин Хаджиянков, член на съвета на директорите на Холдинг „Пътища".  През последните 20 години всички правителства се упражняваха на тема магистрала „Тракия", но нищо не се получаваше, посочи той.
Хаджиянков допълни, че едва ли в следващите години ще има правителство, което да открие толкова магистрали. Ще изпълним договора си и се надявам това да стане по-скоро от заложените в него срокове, подчерта той.

Стойността на обекта е над 174 милиона лева.

Съоръжението се изгражда по ОП „Транспорт", като 80% от необходимите средства са осигурени от Кохезионния фонд на ЕС, а 20% е съфинансирането от държавния бюджет. АМ „Тракия" е част от общоевропейския транспортен коридор номер 8 и изграждането й ще осигури скоростна връзка между София и най-голямото ни черноморско пристанище Бургас.