Вчера, сряда, се проведе генерално събрание на концерна DaimlerChrysler в Берлин. Присъстваха над 6,900 души. Общият тон изразяваше критика срещу ръководството на концерна в лицето на Цетче по отношение политиката към нерадостната дъщеря Крайслер.

Мнението бе - американското крило повече не е ефективно и за всички ще е по-добре  Крайслер да бъде продаден по-рано, отколкото по-късно. За девет години обединението DaimlerChrysler изглежда не можа да открие верния път и е време за раздяла, т.е. за продажба.  

На вчерашното заседание изпълнителният директор Цетче за пръв път потвърди, че е отправена конкретна външна оферта за отделянето на Крайслер от концерна и изкупуването му. Цетче е казал: „Ние говорим с някои от потенциалните партньори, които показват явен интерес".

Повече подробности за това кои са заинтересуваните инвеститори не бяха дадени. Обаче по информация на агенция Блумберг, получена от близки до преговорите лица, няма особена изненада в това кой е отправил офертата.

Както се говореше и по-рано, към закъсалия Крайслер интерес проявява компанията Magna International от Онтарио, която е най-големият в Канада производител и доставчик на автомобилни части. Освен това Magna монтира автомобили на Крайслер в завод в Австрия. Магна е получила подкрепа за съвместна оферта от нюйоркските финансови компании Blackstone и Centerbridge Capital Partners

Продажбата на Chrysler може да донесе $6 млрд. на DaimlerChrysler по мнение на анализатор от Goldman Sachs. Освен това Daimler ще се освободи от поделение, което миналата година загуби $1,5 млрд. и с това възмути акционерите. Пазарният дял на Chrysler в САЩ е спаднал от над 16% през 1998 на 12,9%.

Нито от Chrysler, нито от набедените за офертата фирми са дали коментар.