Националната агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за доизграждане на участъците от автомагистрала "Тракия" Оризово-Бургас и Стара Загора-Нова Загора, които трябва да бъдат завършени до 2 години от подписването на договорите за изпълнение, или считано от датата на възлагане на поръчката. Размерът на гаранцията за участие е 1,2 млн. лв., гаранцията за изпълнение е 5% от стойността на цялата поръчка и се представя от избрания за изпълнител при подписване на договора, съобщиха от агенцията.
Участниците в наддаването трябва да са вписани в Централния професионален регистър на строителя. Освен това кандидатите трябва да представят заверени от Националната агенция за приходите копия на годишна данъчна декларация, баланс и отчет за приходи и разходи за 2005, 2006 и 2007 г., като финансовият резултат от отчета за приходите и разходите трябва да бъде положителен за последните 3 финансови години. Ако участникът е сдружение, което не е юридическо лице, той трябва да докаже осигурено финансиране за не по-малко от 58 млн. лв. под формата на неотменима кредитна линия, гарантирана от банка.
Ще бъде избрана икономически най-изгодната оферта, срокът за получаване на предложения е 14 октомври, казаха още от пътната агенция.
В средата на май правителството обяви официално развалянето на концесионния договор с португалско-българския консорциум за доизграждане на магистралата. През това време български пътностроителни фирми изявиха желание да започнат строителството със собствени средства, а впоследствие държавата да се разплати. Според изпълнителния директор на Камарата на строителите Иван Бойков строежът на километър от магистралата ще струва над 3 млн. евро. Предварителните разчети за строежа на магистралата сочеха, че цената на километър ще е не повече от 2,7 млн. евро. Поскъпването на горивата е основната причина за очакваното увеличение на цената на километър от аутобана, обясниха експерти.
Италиански учени създават овце с цветна вълна, информира „Дневник"
Изследователски екип на Университета в град Терамо реализира проект, който предвижда отглеждането на овце с бежова, черна и кафява вълна, съобщи ProntoSofia. Проектът носи името "Цветна вълна" и има за цел да подобри качеството на бялата вълна на мериносовите овце в област Абруцо, съобщи италианският седмичник Economy.
Според координатора на проекта Барбара Барбони в него се използва методът на изкуственото оплождане на овце. Присъствието в Италия на цветни мериносови овце се дължи на внасянето им от Австралия и Нова Зеландия и на кръстосването им с местни бели раси.
Друг екип на университета пък работи по проект "Бяла вълна", чрез който се цели подобряването на традиционната вълна и превръщането й в много по-фина, допълва ProntoSofia.
Трансформираната в нишка ценна вълна може да стане 8-10 пъти по-скъпа от традиционно произвежданата нишка.
Бивш шеф на „Кремиковци" пак поиска да управлява комбината, съобщи „Новинар"
Бившият шеф на „Кремиковци" Валентин Захариев, който продаде комбината на индиеца Прамод Митал, ще се състезава при избора на фирма-оператор, която временно ще стопанисва предприятието, научи „Новинар". Компанията ще има право да управлява суровините и да разпределя печалбата от готовата продукция между кредиторите за заплати на работниците и за инвестиции в екологичната програма на завода. Дружеството трябва да изготви и оздравителния план на дружеството.
С коя от фирмите си Валентин Захариев ще се яви на конкурса за избор на оператор на „Кремиковци" все още не е ясно. През 1999 г. Валентин Захариев купи 71 процента от акциите на комбината срещу символичния 1 долар. Шест години по-късно той продаде предприятието на индиеца Прамод Митал, като по неофициални данни сумата е 300 млн. долара. Изборът на фирма-оператор ще стане в края на другия месец, като се очаква в надпреварата да се включат индийската „Арселор Митал" и „Ворскла стийл", собственост на украинеца Константин Жеваго. Компанията ще бъде избрана на събрание на кредиторите на „Кремиковци", като най-големият от тях е държавата - с около 900 млн. лв.