Най-големият производител на спортни стоки в Европа съобщи в сряда, че нетните приходи за второто тримесечие на годината са се повишили с 27 %, въпреки ниските продажби на стоки с марката Reebok и валутния ефект.

Акциите на компанията регистрираха ръст с 2 % според предпазарни данни от брокери.

Нетните приходи на компанията възлизат на 104 млн евро.

На базата на валутни изчисления, продажбите са се покачили с 3 % въпреки сравнения с миналата година, когато бяха доста по-високи заради световното първенство в Германия.

Адидас купи Reebok през 2005, за да допълни своя асортимент от класическо спортно облекло както и да затвърди силните си пазарни позиции в Европа. С Reebok, чиято линия е ориентирана към американския начин на живот и пригодена за този пазар, Адидас успешно покри сегмент, който до този момент заемаше немският му конкурент Пума.

Въпреки, че през първото тримесечие стана ясно, че покупката се е изплатила, тъй като резервите нараснаха с 3 % , в края на юни те паднаха с 3 % на годишна база.

Анализатори направиха паралел между ниските продажби на Reebok в Европа и загубата на пазарен дял на компанията в американските молове и американски магазини за спортни стоки през първата половина на годината.