"Прихващанията в КТБ стават недействителни", четем във в. "Монитор"
Прихващанията между клиенти на КТБ, които са в резултат на извършени цесии, стават недействителни - това предвиждат промените в Закона за държавния бюджет, които ще бъдат отразени и в Закона за банковата несъстоятелност. Новите текстове бяха приети вчера с гласовете на депутатите от всички парламентарни сили от временната парламентарна бюджетна комисия. „Поправката беше одобрена без промени. В нея
не се включва изменение на закона със задна дата, а се регулират отношения, които ще бъдат факт при една бъдеща несъстоятелност, която все още не е започнала", коментира шефът на комисията Менда Стоянова. Вече има жалба по отнемане на лиценза и когато решението на БНБ влезе в сила, това ще е в момента, в който може да започне да се разглежда несъстоятелността на КБТ, уточни тя. Предвижда се прихващанията, които ще бъдат заявени пред квесторите на КТБ, които са в резултат на извършени цесии, да бъдат удовлетворявани до размера, който съответният вложител би получил от масата на несъстоятелността при нейното приключване.
Мастити адвокати се облизват за комисиони,затова твърдят, че ще атакуват текста в съда, коментира още Стоянова.
Прочети още от статията на в. "Монитор"

""Марица-изток 2" е най-големият замърсител в Европа" е водещo заглавиe на в. "Сега"
България оглави поредна срамна класация - държавната ТЕЦ "Марица-изток 2" е най-големият замърсител сред всички промишлени заводи в Европа, а българите отново дишат най-мръсния въздух. Това показва разпространено вчера проучване на Европейската агенция по околна среда от 2012 г., което оценява щетите от замърсяването и чистота на въздуха във всяка една страна.

В топ 30 на промишлените замърсители попадат още и два от тецовете, свързвани с бизнесмена Христо Ковачки - "Бобов дол" и "Брикел" с горивната си инсталация в Гълъбово. Наред с България петицата по най-големи замърсители се оформя и от Полша, Румъния, Германия и Великобритания. В анализа са взети под внимание вредните въздействия от мръсния въздух - преждевременна смърт, болнични разходи, загубени работни дни, намаляване на селскостопанските добиви и др.
Прочети още от статията на в. "Сега"

„Две български и две чуждестранни банки отпускат мостово финансиране на България", пише в. „24 часа"
Четири банки ще отпускат мостово финансиране на България. Страната ни сама е избрала банките "Сити", "Ейч Ес Би Си" и местните клонове на "Сосиете Женерал" и "Уникредит". Информацията идва от двама източници на „Ройтерс".
Българският парламент даде първоначално одобрение за вземане на допълнителни 4,5 милиарда лева дълг, с който да бъде запълнена дупката в бюджета за тази година, както и за заздравяване на банковата система след рухването на Корпоративна търговска банка.
„Две международни и две местни банки бяха избрани да предоставят мостовото финансиране... на стойност 1,3 милиарда евро", съобщава браншови източник, пожелал да остане анонимен.
България трябва да предостави на Фонда за гарантиране на влоговете в банките около 2 милиарда лева, за да покрие гарантираните депозити в КТБ. Други 1 милиард лева ще бъдат използвани за рефинансирането на държавната помощ за Първа инвестиционна банка, третата най-голяма в страната, която беше засегната от паниката през юни, припомня Ройтерс.
Прочети още от в. „24 часа"

"175 стари коли отиват за скрап на ден" е заглавиe от в. "Труд"
175 стари и вече неизползваеми коли се рециклират дневно у нас.
„През 2013 г. в България са рециклирани 64 035 автомобила. За тази година все още няма данни", каза Силвана Тодорова, мениджър в компанията за рециклиране на стари коли „Евро Стийл Трейд".
Информация ще има след 31 март догодина, тъй като това е срокът, в който дружествата за събиране и оползотворяване на стари коли предават годишните си отчети на структурите на министерството на околната среда.
Средно около 93% от материалите, вложени в производството на нов автомобил, могат да се рециклират.
Това на теория свежда до минимум количеството на депонираните отпадъци, които биха могли да окажат отрицателно въздействие върху околната среда и човешкото здраве.
Прочети още от в. "Труд"

"Спираме само на полицаи с бели фуражки" четем на първа страница във в. "Монитор"
Само полицаи с бели фуражки на главите ще могат да ни спират на пътя, и то само и единствено когато се извършва проверка по т.нар. широкообхватен метод. Дори тя обаче ще бъде надлежно записвана и филмирана. Това е една от мерките, които МВР предприема за борба с корупцията на пътя. Комплексът от промени беше представен вчера от вътрешния министър Веселин Вучков. Според заповедта, която той е издал във вторник предобед, контролът на движението ще се извършва единствено от служители на Пътна полиция. Всички останали униформени от други звена няма да имат право
да ни вдигат палката.
„Всички пътни полицаи имат униформа с широки светлоотразителни кантове и надписи „Пътна полиция". Само техните фуражки са бели. При ниски температури под 5 градуса те могат да ползват черна плетена шапка с надпис „Пътна полиция". Те имат и бадж със снимка, на който има име и идентификационен номер", разясни профила на катаджията Вучков. Останалите униформените ще могат да ни спират на пътя само и единствено когато се касае за разкриването на някакво престъпление.
Прочети още от статията на в. "Монитор"

"България може да загуби 205 млн. евро по "Околна среда"", четем на първа страница в. "Капитал Daily"
Загубата на средства по Оперативна програма "Околна среда" може да достигне 205 млн. евро. Причината е критично забавяне на проекти и невъзможност парите да се пренасочат по други направления, тъй като идва краят на програмния период. Това обяви министър на околната среда и водите Ивелина Василева, по време на конференция за предизвикателствата пред изпълнението на инфраструктурни проекти.

"Околна среда" е най-тежко ударената от програмите тази година, заради спрените плащания от миналия ноември. Преди дни вицепремиерът Томислав Дончев прогнозира, че загубите за тази година за България ще бъдат многократно по-високи от минали години. По неофициални изчисления на експерти, сумата която можем да загубим по всички програми, е около 400 млн. евро.
Прочети още от в " Капитал Daily"

„Четирите варианта на бюджет са признание за четири провала", пише в. "Сега"
Не може да е нормално един закон да се появи в четири различни варианта само за една година. Точно това обаче се случи с бюджета за 2014 г. Вариант 1 на кабинета "Орешарски" бе предизборно съставен с раздути приходи, за да оправдае раздути разходи. Вариант 2 - предложената в последния момент актуализация на кабинета "Орешарски", бе провалена в парламента от БСП, които отказаха да признаят невъзможността да се изпълнят приходите с 500 млн. и решиха да осигуряват недостигащия ресурс на НЗОК от 225 млн. лв. с обречено на неуспех орязване на разходите на министерствата. Вариант 2 бе проблемен и заради неяснотите около КТБ, която на този етап щеше да се спасява с до 2 млрд. лв. държавна подкрепа. Вариант 3 - на служебния кабинет, бе провал заради пълния отказ да се мисли за дисциплиниране на министерствата, колкото и трудно да е това при политическа нестабилност. Така разходите на министерствата изведнъж се оказаха с 448.5 млн. лв. повече от планираното. Вариант 4 - на кабинета 2+2 на Бойко Борисов, е неизбежен, защото в края на годината не може да се постигне нищо, освен да се признаят провалите. Цената на провалите е завишаване на дълга с извънредни 4.5 млрд. лв.

Какво ни казват тези четири варианта на провал? Постоянната промяна на параметрите
поставя Министерство на финансите в доста шизофренна ситуация.
Прочети още от в. "Сега"

"За смисъла, законите и цената на последиците" пише в. „Труд"
Това писание е посветено на смисъла, който би трябвало да съществува, както и на нашето разбиране за законите, на чиято основа се развива случаят с КТБ и особено неговите финални акорди, които през последните дни огласиха публичното пространство с мелодията "цесии" и свързания с нея рефрен за промяна на законите с обратна сила.
След като искаме, независимо от професионалните ни умения, да разберем случката, а това е така поради нейния оглушителен отзвук в заобикалящата ни среда, нека проявим усилие и се уточним предварително за основните смисли, идващи от законите за кредитните институции, за гарантиране на влоговете; за банковата несъстоятелност. Без да забравяме съобщенията на БНБ на официалната й страница в периода от 17.06 до 20.11.2014 г.
Прочети още от в. „Труд"

„Финландски фонд влиза като инвеститор в "Еврохолд България"", пише в. "Капитал Daily"
Финландската компания KJK Capital Oy влиза като инвеститор в "Еврохолд България", с което ще осигури на дружествата в българския холдинг 8 млн. евро за нови инвестиции, стана ясно във вторник. Ръководството на "Еврохолд България" и представители на фонда представиха партньорството си пред инвеститори и журналисти малко след като на Българската фондова борса смениха собственика си над 15 млн. акции на холдинга. С тази сделка KJK Capital става акционер с 12% от капитала на "Еврохолд", придобити при цена 1.025 лв. на акция.

Прекият купувач е фондът KJK Fund II Sicav-Sif, който е създаден наскоро и е фокусиран върху инвестиции в държавите от бивша Югославия, България и Румъния.

Продавачи на капитала от "Еврохолд" са застрахователни дружества от групата на "Еврохолд България", в които директно ще влязат част от парите от продажбата на книжата, обясни Асен Христов, председател на надзорния съвет на холдинга. На общото събрание в края на август "Евроинс" и румънското подразделение гласуваха с над 6 млн. акции, което е около 6% от капитала. Твърде вероятно е другите продавачи да са фондовете на пенсионно дружество "Бъдеще", което също е близко до холдинга или "Евро финанс".
Прочети още от в " Капитал Daily"