Пивоварните компании, които членуват в Съюза на пивоварите в България, са продали 3,489 млн. хектолитра бира за първите осем месеца на годината, съобщиха от съюза.

Това представлява ръст от 11,07 процента на годишна база.

За август са реализирани 671 029 хектолитра бира, което е с 13,14% повече от юли.

През тази година компанииите могат да бъдат доволни от топлото лято, стимулиращо по-голямо потребление, както и от допълнителния бонус - Световното първество по футбол, коментират от Съюза.

Лидер по продажби продължава да бъде "Каменица" АД с реализирани 1.125 млн. хектолитра за осеммесечието и 211 934 хектолитра за август.

На второ място е "Загорка" АД с 1.096 млн. хектолитра за периода януари - август и 208 857 хектолитра за миналия месец.

Тройката се допълва от "Карлсберг България", която също увеличава продажбите с добро темпо и за осемте месеца, продажбите нарастват на 817 396 хектолитра. През август дружеството е реализирало 163 230 хектолитра бира.

Извън първите три остават "Болярка-ВТ", "Ломско пиво" и "Агрима".