Корабът „ХАМ 316", който работи от десетина дни в пристанището, представлява третият пристигнал у нас кораб на белгийската фирма „Дреджинг Интернешънъл", която бе избрана за изпълнител на дейностите по удълбаване на подходния канал на пристанището.
Той е от типа „самоотвозна драгажна смукачка", както и първият драгажен кораб, започнал работа в порта „Уйленшпигел".
Подобно на него, новото попълнение в дейността на „Дреджинг Интернешънъл" у нас изсмуква с тръба драгажната маса от дъното на морето в движение. За разлика от тях, вторият кораб, „Разенде бол", изгребва материала и работи на място.
Според предварителните прогнози драгирането на подходния канал на пристанище Бургас ще бъде завършено предсрочно, съобщиха от порта, като това стане най-вероятно през ноември тази година.
Стойността на проекта е 20 млн. лв., като след приключването на удълбаването на канала пристанище Бургас ще осигури удобен и безопасен подход на най-големите разчетни кораби до кейовите места.
Динамиката на досегашното и очаквано в близките месеци и години развитие на морската и пристанищна инфраструктура в региона напълно оправдано правят пристанище Бургас благоприятен и естествен притегателен център за мащабни логистични проекти и инвестиции.