
Пет хиляди от въпросните 10,000 съкращения ще се насочат към временно заетите или към поддоставчиците. В хода на програмата Power8 обаче уволнения няма да има. Договорените съкращения ще се реализират чрез естествено текучество, чрез договорености за доброволно напускане на работа и други мерки. „Засега управлението не вижда необходимостта от уволнения".
Според канцлера на Германия Ангела Меркел планът за саниране е „приемлив" - Германия и Франция са разпределили поравно рисковете и шансовете. Политикът е изтъкнала грешките на мениджмънта досега и е посочила, че решението, което засяга живота на конкретни хора, е дошло тежко и „ние съжаляваме". Все пак предприятието е трябвало отново да стане конкурентноспособно.
Последва стачка в заводите Фарел, Норденхам и Лаупхайм. Служителите са си отишли по домовете, като по думите на представител на профсъюза „на тях им е писнало". Airbus ще се освободи от тези три завода. Двата ще бъдат продадени, за третия ще бъде привлечен партньор. Предполага се, че работата в трите завода ще може да бъде подновена най-рано в петък.
За работниците в предприятията на Airbus в Германия и за техните профсъюзи като IG Metall Küste планът за саниране Power8 не е приемлив и е „погрешна стъпка". „Битката за бъдещето на Airbus в Германия едва сега започва". В петък в предприятията ще се проведат събрания на работодатели и работници.
Освен заводите във Фарел и Лаупхайм, и във френския Сен Назер работниците се противопоставят на „високите" планове. В тези три производствени звена мениджмънтът тепърва ще търси възможности за бъдеще, които освен продажба включват предаване на управлението или споразумения с други заводи. За заводите в Норденхам, за Филтон във Великобритания и в Мьолт във Франция Airbus предвижда „индустриално партньорство". За тези имало вече оферти на възможни инвеститори.
Хамбург ще бъде снабден с трета допълнителна линия за монтаж за самолета A320, посочиха също така от Airbus. Моделът се продава добре и германците ще поемат част от производството, което досега се извършваше изключително в Тулуза. В Хамбург досега се сглобяваха сходните модели A318, A319 и A321. Като компенсация Тулуза получава крайния монтаж на самолета за дълги дистанции A350.
Като цяло висшите политици приветстват решението, защото то „внася яснота" и вече е ясно какво трябва да се направи и каква ще бъде конкретната социална цена за европейското самолетостроене. Напротив, представителите на регионите, в които са разположени засегнатите заводи, критикуват мерките като „прекомерни". Засегнатите не забравят да напомнят, че става дума за мениджърско решение, което не е окончателно и пространството за преговори е отворено.