„Сменяме телевизора", четем от първата страница на „Стандарт"
Скоро ще превключим само на цифрова телевизия. Датата, на която аналоговият сигнал у нас ще бъде изключен, е 1 септември 2013 г. Това става ясно от план за преминаване към цифрово радиоразпръскване, публикуван на сайта на транспортното министерство. Дотогава всички българи трябва да си осигурят приемници, които улавят новия сигнал. Другият вариант е да монтират декодиращи устройства (set-top-boxes) към по-старите модели телевизори. За бедните българи, които получават енергийни помощи, ще има бонус. Държавата ще им предостави декодер за един апарат. За тази цел са предвидени 17,5 млн. лв. в бюджета. В момента повечето кабелни оператори предлагат едновременно цифров и аналогов сигнал.

В 17 държави от ЕС преходът към наземна цифрова телевизия приключи още в края на 2011 г.
Още по темата от „Стандарт"

„Милиони загробени в тъпи проекти" е водещото заглавие на „Труд"
Паметници на глупостта и мегаломанията са осеяли цялата страна. Милиони левове са хвърлени в неизползваеми сгради, зали, болници, антипаркинг колчета, рампи, десетки безсмислени съоръжения, показа проверка на кореспондентите на "Труд".

Един от най-фрапиращите случаи е с новата сграда на митницата в Гюешево, която от 13 години е обзаведена дори с вилици и лъжици, но никога не е работила. Същата е и съдбата на отличения със строителен "Оскар" театър в Смолян. При повечето сгради проблемът е, че от години се рушат, а сега няма пари за ремонт и те ще останат да "красят" градовете още десетилетия.

Случвало ли ви се е да си купите скъпи обувки, но после да не ви харесат и никога да не ги обуете? Никак не сте доволни от ситуацията, но се опитвате да я преглътнете.

Представете си сега същото, но в много по-голям мащаб. Вашият кмет или държавата инвестира в нещо много скъпо, което после въобще не се използва. Разликата е, че това става с вашите, нашите пари. Ние обаче някак си сме склонни да подминем и туй прахосничество. Никой не си задава въпроса какво можеше да се направи със спестените пари и наистина ли сме бедни или управниците ни не умеят да харчат правилно публичните средства?

Костов ни завеща празна митница

Един от най-ярките примери е българо-македонската митница до жп гарата в Гюешево, напълно завършена през 1999 г., която стои затворена от 12-13 години, предаде кореспондентът ни Кирил Фалин.

Луксозният комплекс е с разгъната площ 1634 кв. м. Проектиран и ускорено изграден по времето на Иван Костов. Струва към 600 хил. лв., осигурени по програма ФАР. Закупено са и модерно оборудване, мебелировка за около 30 хил. лв. "Барчето е напълно готово, дори чашите, вилиците и лъжиците са подредени. Кафе-машините са доставени, вазите за цветята са по бюрата, няма ги само митничарите. И няма да има митничари - тази сграда ще си остане така, напълно излишна, само да показва колко се разбираме с македонците", коментират хапливо в Гюешево.
Още от статията на „Труд"

„Данъкът върху хазарта може да бъде намален", прогнозира от първата си страница „Капитал Daily"
Данъкът върху хазарта беше първият, който правителството увеличи, заради кризата. Сега държавата ще го промени, за да мотивира международните сайтове за залагания да се лицензират в България и да плащат данъци тук.

От Министерство на финансите потвърдиха пред "Капитал Daily", че се мисли в посока смяна на режима. Това ще стане с изменения в Закона за корпоративното подоходно облагане, които са на етап анализ и затова не посочват конкретика.

Според източници от управляващите, обсъжданите варианти са два - да бъде намалена ставката от 15%, с която в момента се облага оборотът, или да се премине към нов режим - да се облага само печалбата като разлика между направените залози и изплатените печалби. И в двата случая резултатът ще е намаление на ефективна данъчната ставка.

Добрите практики

"На този етап се прави проучване на добрите практики в други държави-членки на ЕС и се обмислят възможностите за данъчно облагане в съответствие с предлаганите текстове на Закона за хазарта. В тази връзка измененията на ЗКПО ще бъде представен едва след приемане на Закона на хазарта от Народното събрание", заявиха от Министерство на финансите.

От ведомството допълват, че промените ще касаят залаганията, осъществявани по интернет, но източници от ГЕРБ заявиха, че е възможно промените да засегнат и други видове хазартна дейност.

В противен случай срещу България може да се открие процедура по нарушение на европейското законодателство. В опита си да балансира между различните видове хазарт, управляващите ще преследват две основни цели. Първата е ефективно да събират данъци върху залаганията по интернет, чрез политика, която стимулира компаниите да се лицензират, вместо да предлагат услугите си без разрешение. Втората е да не се загубят приходите, които държавата събира в момента от офлайн базираните компании, като "Еврофутбол" и държавния тотализатор, например.

За миналата и за по-миналата година данъчните постъпления от облагане на залагания са в размер на по 120 млн. лв. В това число влизат залозите върху случайни събития - спортни състезания, тото, лотария и т.н., както и залозите през игрални съоръжения - ротативки, рулетки и т.н.

Все още не е ясно с колко биха се увеличили постъпленията, ако повечето онлайн букмейкъри пожелаят да се лицензират в България и плащат данъци тук. Най-малкото защото това зависи от режима на облагане.
Още от статията на „Капитал Daily"

„ГЕРБ предлага строги, но спорни наказания за шофьорите убийци", обобщава от първата си страница „Сега"
ГЕРБ е на път да направи редица необмислени поправки в Наказателния и Наказателно-процесуалния кодекс, които, вместо да помогнат, в повечето случаи ще навредят на пострадалите при пътнотранспортни произшествия.

Вчера вътрешният министър Цветан Цветанов подкрепи и най-екстравагантните предложения за наказания на шофьори нарушители, дадени от родители на загинали при пътнотранспортни злополуки деца, и обеща до месец те да се превърнат в законови текстове. Така шофьорите ще влизат задължително в затвора, ако са причинили смърт на пътя след употреба на алкохол и при взимането на наркотици, при превишена скорост с повече от 50 км/ч, ако произшествието е станало на тротоар, пешеходна зона или на червен светофар. Отпада и възможността за споразумение с прокуратурата, с което наказанието може да бъде намалено. Санкциите за убийците по пътищата ще бъдат включени и в листовките за шофьорския изпит, за да са запознати всички бъдещи водачи с тях.

Ефектът от промените е спорен, тъй като те няма да отменят условните присъди, които са изцяло в ръцете на съда. Сигурно е и че тези промени няма да решат правните проблеми на роднините, дори могат да ги задълбочат. Така например след отпадането на споразуменията наказателният процес срещу извършителите ще се точи с години. Всеки наказателен процес пък блокира възможностите за получаване на обезщетения и застраховки, когато има спорове. Докато има висящо наказателно дело, не могат да се решат и всички граждански и административни претенции. А сега въпросните дела ще минават задължително на три инстанции.

Рекламираните промени ще повлекат и множество искания - например да се разшири обхватът на промените, които да засегнат лекарите или полицаите, които убиват по непредпазливост. Измененията могат да доведат и до сериозни диспропорции в самото наказателно право. Може да се стигне до варианта шофьор, който е прегазил човек по непредпазливост на пътя, да лежи с години повече, отколкото един наркобос, сключил споразумение с прокуратурата, например.
Още от статията на „Сега"

„Газиш човек на зебра - 8 години затвор", пише на първата си страница „Монитор"
До 8 години затвор за шофьори, които са убили човек, като са минали на червен светофар, предвиждат промени в Наказателния кодекс, които до месец ще бъдат внесени в парламента от ГЕРБ. Санкцията ще важи и за водачи, които са прегазили някой на пешеходна пътека, на спирка, на тротоара или са карали с повече от 50 км/ч над разрешеното.

Това стана ясно вчера на дискусия в парламента с близки на загинали при катастрофи, на която присъства и вътрешният министър Цветан Цветанов. Той застана зад идеите, предложени от роднините на пострадалите.

„Когато се случват инциденти на пътя, законодателството и правораздаването ще бъде адекватно. Постарали сме се да отговорим на очакванията от обществото. Няма нито един застрахован от това, което изживявате всеки ден", обясни вътрешният министър Цветан Цветанов.

„Предвидили сме - на първо място, промени в Наказателния кодекс в чл. 343 ал.3 - това е състав, в който се предвиждат наказания за лишаване от свобода при катастрофи със смъртен случай", обясни председателят на вътрешната комисия Анастас Анастасов. Той поясни, че изменението ще е по-конкретно по буква „А". Ще се добави „или е управлявал, без да има необходимата правоспособност, или на пешеходна пътека, или минава на червен светофар". Това са утежняващи вината обстоятелства, които се добавят към тези, касаещи алкохола, наркотиците и бягството от местопроизшествието.  „В същия текст - там, където има до 5 години наказание лишаване от свобода и до 8 години лишаване от свобода, предвиждаме промяна съответно - от 1 години до 5 години, а във втория случай - от 2 години до 8 години", посочи Анастасов. По думите му, идеята на тези промени е да не може виновниците да сключват споразумения с прокуратурата и да се разминават с условни присъди.
Още от статията на „Монитор"

„Булгаргаз" няма пари да запълни „Чирен", възможни са проблеми следващата зима", предупреждава от първата си страница „Класа"
Трудното събиране на вземанията на „Булгаргаз" и липсата на свеж паричен поток поставят под въпрос осигуряването на достатъчно количества природен газ за следващия отоплителен сезон. Това заяви пред „Класа" Димитър Гогов, изпълнителен директор на дружеството. Той обясни, че топлофикационните дружества у нас са основните длъжници на компанията, а дружеството в момента няма достатъчно пари, за да закупи газ, който да се нагнетява в газовото хранилище „Чирен". Така, ако единственото ни газохранилище остане празно, през следващата зима ще трябва да разчитаме единствено на доставките на руски газ, а договорът за доставки изтича в края на тази година. Другият ни източник на гориво са газовите находища в Черно море, но те не могат да задоволяват вътрешното потребление, а и добивите оттам вече намаляват.

От „Булгаргаз" са поставили за разглеждане проблема пред Българския енергиен холдинг и Столична община, която е собственик на „Топлофикация-София". В момента дружеството има текущи задължения от 175 млн. лв. към „Булгаргаз", а без тях общественият доставчик не може да закупи достатъчно синьо гориво за нагнетяване, обясни Гогов. По думите му в следващите три месеца в хранилището трябва да бъдат складирани около 350 млн. куб. м газ.

Проблемите с плащанията на топлофикациите в страната продължават години наред, а „Булгаргаз" все по-трудно успява да покрива разходите си, като за целта през миналата година компанията взе и кредит до 60 млн. лв. Затрудненията на обществения доставчик не идват от регулациите на ДКЕВР, а от несъбирането на вземанията в енергийните дружества, добави Гогов.

От дружеството вече прогнозираха, че природният газ у нас трябва да поскъпне с близо 27% от 1 април заради по-високата цена на газьола и мазута на средиземноморските пазари. Окончателното искане ще бъде внесено за разглеждане в ДКЕВР този петък. От регулатора обаче заявиха, че такова шоково поскъпване не е допустимо. Сметките с колко ще поскъпне газът ще станат ясни в края на месеца.
Още от статията на „Класа"

„Щастливите кокошки ядат повече, разходите с 30% по-високи", обобщава от първата си страница „24 часа"
Яйцата от щастливите кокошки излизат с 25-30% по-висока себестойност. Освен инвестициите за уголемени клетки, пили за нокти и минимално пространство от 750 куб. см на птица, влиза и нуждата от повече фураж, защото носачките имат увеличено място за разходка и изразходват допълнителна енергия, обясни вчера зам.-шефът на съюза на птицевъдите Димитър Белоречков.

Яйцата, които се губели от производителите заради брак, също били повече. При разходките си кокошките чупели някои, а част от другите пък зацапвали с изпражнения. Според изискванията на наредбите обаче във фермите яйцата не могат да се мият и силно изцапаните трябва да отидат за преработка. Така всъщност около 20% от снесените бройки отпадали още преди да стигнат до пакетиране.

По данни на агенцията по храните в момента у нас има 2,6 млн. щастливи кокошки в 119 ферми, а 341 хил нещастни в 8 ферми чакат да бъдат заклани. И от агенцията, и от бранша обаче отказаха да назоват имената на такива фирми с мотив, че оповестяването им може да нанесе търговски загуби.

Кокошките стават все по-щастливи, а хората все по-нещастни, коментира Благо Джиев, собственик на птицеферма край Костинброд. Според него в условията на криза е безумие да се правят резки промени в изискванията на пазара.

50 години ядяхме немаркирани яйца, сега изведнъж само където някой не ги е обявил за опасни, негодува Джиев. Никой не обръщал внимание на това, че сме залети със стоки, произведени в Китай и Индия, направени от далеч по-нещастни хора, отколкото били кокошките.

В момента производителите продават яйцата по 18-22 ст., като са включени опаковката, която струва по 2 ст. за бройка, транспортът и ДДС, твърди Белоречков. Затова и за спекула при птицефермите не можело да се говори. Проблемът бил, че търговци слагали от 40 до 60 на сто надценка Производителите работели за 2 ст. печалба на яйце, докато за магазините тя била 20 ст. Поскъпването на бройка от фермите от началото на годината било с около 4-5 ст.

Днес събирам бранша, ако заподозра картелно споразумение за двойното вдигане на цените ще сезирам КЗК да ги разследва, заяви пък министъра на земеделието Мирослав Найденов.
Още от статията на „24 часа"

"Яйцата поскъпнали заради избити кокошки", информира „Труд"
"Няма спекулация с цените на яйцата", съобщиха днес от Асоциацията на земеделските производители в България, отричайки вероятна спекула на пазара. Цените растели заради недостига на яйца. "Производителите бяха принудени да унищожат голям брой кокошки през февруари, за да издържат финансово. Причината бе, че се наложи да правят големи инвестиции за преоборудване", аргументираха се от асоциацията. Новите евроизисквания за по-големи клетки бяха въведени за т. нар. щастливи кокошки. За да намалят инвестицията, се е наложило под ножа да минат доста пернати.

Преди ден Държавната комисия по стоковите борси и тържищата съобщи, че яйцата са поскъпнали с 60%, като достигнаха 14-годишен рекорд - 32 ст. за бройка на едро.
Още от статията на „Труд"

"Руснаци vs. гърци за "Техноекспортстрой", прогнозира „Стандарт"
Руснаци и гърци ще влязат в битка за продаващото се държавно строително предприятие "Техноекспортстрой", научи "Стандарт" от свои сигурни източници. Гръцка строителна компания и българска консултантска фирма, представляваща интереси, идващи от Русия, са закупили тръжна документация за предстоящия на 2 май публичен търг с явно наддаване. Гърците ще влязат в играта като стратегически инвеститор, докато за руснаците още няма информация, тъй като едва вчера станало ясно за техния интерес. Крайният срок за купуване на тръжна документация, която струва 4 хил. лева, изтича след четири дни, така че има голяма вероятност това да бъдат и единствените играчи за "Техноекспортстрой". Преди месец Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) обяви, че 100% от дружеството ще се продадат чрез търг с явно наддаване с начална тръжна цена 68 млн. лв. и със стъпка на наддаване 1 млн. лв. Три са най-сериозните гръцки строителни фирми, които отговарят на приватизационните изисквания да имат годишен оборот над 30 млн. лв. и развиват дейност у нас. Това са дружествата "Терна", "Актор" и "Джей & Пи Авакс", но дали кандидат-купувачът ще бъде някое от тях предстои да разберем. "Техноекспортстрой" е апетитно заради имоти и офиси в Либия, Алжир, Мароко, Ирак и Германия. Освен това към активите се включва и дъщерна компания, развиваща дейност в Русия, което може да е в основата на руския интерес.
Още от статията на „Стандарт"

"ВАС оневини колегите си от имотния скандал в Приморско", съобщава „Капитал Daily"
Мисията от експерти от Европейската комисия, които са в София, за да подготвят следващия мониторинговия доклад за България, беше посрещната с новина за един от внимателно следените от Брюксел казуси - имотният скандал в Приморско.

Под индиго

С три решения, обявени едновременно в петък, състави на Върховния административен съд (ВАС) отмениха на първа инстанция дисциплинарните наказания, наложени на колегите им Панайот Генков, Андрей Икономов и Николай Урумов. Те бяха санкционирани с намаляване на заплатата от Висшия съдебен съвет (ВСС), след като се доказа, че техни роднини са получавали парцели от община Приморско като крайно нуждаещи се.

По същия повод много по-тежко бяха наказани председателят на Софийския апелативен съд Веселин Пенгезов, както и дъщерята на Николай Урумов - Деница, която е младши съдия в Благоевградския окръжен съд. В края на миналата година ВАС отмени уволнението на Пенгезов окончателно, а на Урумова - на първа инстанция.

Съмнителните имотни придобивки на семействата на високопоставени магистрати влязоха в няколко поредни доклада на ЕК, а Брюксел нееднократно напомни, че следи внимателно развитието както на дисциплинарните производства, така и на наказателното разследване.

И в трите решения от петък се казва, че ВСС не е успял да докаже конкретни действия или бездействия, с които Урумов, Икономов и Генков да са нарушили Етичния кодекс. Делата се гледаха при закрити врата по искане на наказаните магистрати. Съдебният съвет може да обжалва решенията пред петчленен състав на ВАС.

Етични строежи "по бедност" на брега на морето

Според съдиите Наталия Марчева, Атанаска Дишева и Даниела Мавродиева по делото на колегата им Андрей Икономов ВСС е установил само, че майката на Икономов - Елка, е получила отстъпено право на строеж в Приморско, както и че колегата им през 2005 г. е посетил строежа. Според ВАС "ВСС не е установил и доказал извършено от магистрата активно поведение (лично действие), което да представлява нарушение по смисъла на Закона за съдебната власт. Наличието на съмнение, на вероятност за извършено нарушение не може да обоснове ангажиране на дисциплинарна отговорност."
Още от статията на „Капитал Daily"

„В Плевен чистят снега пет пъти по-скъпо от Благоевград", разкрива „Сега"
Държавата сама се остави да бъде изпързаляна от фирмите за зимно почистване. Сама по себе си услугата е много скъпа и това стана ясно веднага след подписването на 4-годишните договори за поддържането на около 20 хил. км пътна мрежа, по които се плаща не за свършена работа, а за "стендбай" - поддържане на машините в готовност. Ефектът за данъкоплатците само от тези договори е около 17 млн. лв. допълнително за поддържането на пътищата през тази зима. Освен това се оказа, че да се изрине снегът по пътищата, в едни райони на страната струва пет пъти повече, отколкото в други области. Показват го публикуваните документи на сайта на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), за които съобщи Mediapool.

Най-скъпо излиза на агенцията зимното почистване в областите Плевен - 2586 лв./км и Монтана - 1515 лв./км. Най-евтино е в Благоевград и Пазарджик - 540 лв./км. Цените се отнасят за първокласни пътища в участъци с равен терен.

Според обясненията на АПИ там, където е имало конкуренция на търговете, цените са по-ниски. При процедурите с по един участник те са високи. Оказва се, че при 27 проведени тръжни процедури само за 2 е имало повече от три оферти - в Бургас са били пет, а в София - четири. При пет търга е имало по трима кандидати, за 9 - по двама. Най-много търгове - 11, са се провели с един кандидат. Липсата на интерес не е достатъчно обяснение за драстичната разлика в цените. Обичайна практика е, когато на търг се яви само един кандидат, процедурата да се прекрати и да се проведат директни преговори с него. По време на преговорите би могло да се постигне известно намаляване на цената, стига представителят на държавата да прояви достатъчно настойчивост за това.
Още от статията на „Сега"

"Започват плащанията за земи в екомрежата „Натура 2000", информира „Класа"
Плащанията за обработваеми земеделски земи, които попадат в екологичната мрежа „Натура 2000" и се финансират от Програмата за развитие на селските райони (ПРСР), започват през следващата седмица, съобщи зам.-министърът на земеделието и храните Светлана Боянова на форум „Агросекторът и еврофинансирането" . За компенсаторно плащане на мярка 213 са подадени около 2400 заявления за 790 хил. дка. Предвижда се стопаните да получат около 3 млн. евро субсидия. Средствата се отпускат на фермери, които не провеждат земеделски дейности в определени периоди от годината, за да не нарушават екоравновесието в живота на местни птици и животни, както и за запазване на ценни растителни видове. В момента около една трета от територията на страната, или близо 38 млн. дка, влизат в териториалния обхват на „Натура 2000".

За 2011 г. в сметките на земеделските стопани и производители по първи стълб - директни плащания и агроекология, имаме разплатени близо 931,17 млн. лв., съобщи Васил Грудев, зам. изпълнителен директор на Държавен фонд „Земеделие" (ДФЗ). По думите му агроекологичната мярка е алибито за Европейската комисия, за да успее да задържи високи нивата на подпомагане в агросектора. „Мярката 214 по Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) за агроекологичните плащания стартира изключително зле в България. Едва през 2011 г. успяхме да се отлепим от дъното на усвояване на средства по тази мярка. Над 20 млн. лв. са разплатени по нея", посочи Грудев. Експертите във фонд „Земеделие" смятат, че всяко модерно стопанство в страната няма да има проблеми с изпълнението на компонентите от т. нар. позеленяване, предвидено в новата селскостопанска политика на общността.

Има завеса, спусната над ПРСР за следващия програмен период. Ние като разплащателна агенция имаме няколко сериозни проблема, пред които ще се изправим. Един от тях е времето", посочи Грудев. Необходимо е да се направи нова интегрирана система или да се пренастрои старата, но експертите не са сигурни, че ще успеят се справят до началото на 2014 г., когато стартира новият програмен период на земеделската политика.
Още от статията на „Класа"

„Картел при горивата, глобяват 4 големи", разкрива „24 часа"
Четири от най-големите компании в търговията с горива у нас ще бъдат наказани за забранено споразумение с цените, научи "24 часа".

До дни Комисията за защита на конкуренцията ще им предяви т.нар. твърдение за извършено нарушение. То е в резултат на започналата през август миналата година проверка на "Лукойл България", "Нафтекс Петрол", "Ромпетрол" и OMV. Причината тогава бяха съмнения за картел при определянето на цените на бензина и дизела и за злоупотреба с господстващо положение от "Лукойл".

Според анализа на пазара, направен миналата година от КЗК, подозренията за злоупотреба са породени от клаузи в договорите, които "Лукойл" сключва за продажба на едро. Като основен доставчик на преките си конкуренти дружеството можело да наложи схеми на отстъпки, които да доведат до нарушаване на ефективната конкуренция, гласяха подозренията на комисията.

От антимонополното ведомство вчера отказаха коментар за резултатите от производството. Според информация на "24 часа" обаче най-високата санкция ще е именно заради злоупотребата с господстващо положение.

По закон глобите са до 10% от оборота на компаниите за предходната финансова година. Според процедурата след предявяване на твърдение за нарушения фирмите имат срок, в който да се защитят и да оборят заключенията на комисията. Имат право и да бъдат изслушани.

Проверките на пазара на горивата започнаха през март миналата година след поредното вдигане на цените. Тогава в КЗК бе препратен сигнал от превозвачи за картел. Ведомството започна секторен анализ, който показа, че има сходно движение на цените на едро, а четири от компаниите били с над 60% дял от пазар, което водело до олигополно ценообразуване (координиране, при което се съобразяват една с друга). Анализът приключи със заключение, че търговците трябва да бъдат проверени за забранени споразумения или съгласувана практика. За проверката ще бъдат информирани Еврокомисията и антимонополните органи на останалите страни в ЕС.
Още от статията на „24 часа"

"Топлофикациите масово на печалба", съобщава „Монитор"
Топлофикациите масово излизат на печалба. Това показват данните за финансовото им състояние, които бяха представени преди около седмица. От големите дружества на плюс миналата година завършват тези в София, Бургас, Враца и Плевен. На минус пък са топлофикациите в Пловдив, Сливен и Варна.

На първо място по положителен финансов резултат през 2011 г. се нарежда „Топлофикация - София". По данни на дружеството той е в размер на 21,5 млн. лв. Това е първата от последните 16 години, в които столичната топлофикация излиза на плюс. През 2010 г. тя имаше над 10 млн. лв. загуба. Общо от 1995 г. насам загубите възлизат на 350 млн. лв. Като най-лоша е отчетена пиковата за икономиката ни 2008 г., когато „Топлофикация - София" е на минус с 63 млн. лв.

През 2011 г. тя е произвела 5 224 869 мвтч топлинна енергия и малко над 1 млн. мвтч електрическа. 92% от приходите на столичното дружество са именно от тези продажби. От отчета му става ясно още, че приходите от продажба на ток са 213,3 млн. лв. Това е с 49 на сто повече, отколкото през 2010 г.

В същото време приходите от топлинна енергия са нараснали с близо 15% и през миналата година възлизат на 324 млн. лв. Други 8% от постъпленията на столичната топлофикация идват от обезценени борчове на абонати, продажба на квоти за вредни емисии, дялово разпределение, глоби и неустойки и др.

Разходите на столичната топлофикация през миналата година възлизат на близо 562 млн. лв., като 425 млн. лв. от тях се падат на харчовете за природен газ. Дългосрочните задължения са за 312 млн. лв., а краткосрочните - близо 250 млн. лв. От тях общо 352 млн. лв. са за природен газ.

С доста по-скромен, но положителен резултат са топлофикациите в Бургас, Враца и Плевен. Дружеството в морския град отчита 1,55 млн. лв. печалба. След 2007 г., когато изгражда когенерационната си мощност, топлофикацията в Бургас винаги завършва годините на плюс. Макар и в много по-малък размер, „Топлофикация Бургас" също е задлъжняла към „Булгаргаз". Общо натрупаните суми за природен газ са близо 9 млн. лв. Очаква се тя да се издължи изцяло след октомври 2016 г.
Още от статията на „Монитор"