Информацията бе потвърдена от транспортния министър Петър Мутафчиев, който беше председател на комисията за тръжната процедура за концесията на пристанищния терминал. Министърът е бил уведомен устно за решението на КЗК.
Към момента комисията е спряла от участие двама от кандидатите - "Порт Лом ТЕС-НРС" на Пламен Младенов и "Бри-Порт" на Христо Ковачки, и е внесла решение в Министерския съвет, който трябва да обяви кой от другите двама кандидати печели - "Кремиковци трейд", представлявано от Чавдар Минчев, или "Интерпорт" на Валентин Захариев.
Министър Мутафчиев коментира, че комисията е изпълнила перфектно своите задължения. Направена е класация и е подготвено становище. Временно съгласувателната процедура ще бъде спряна до получаването на окончателната позиция на КЗК.
Разширяването и модернизирането на ломското пристанище и обвързването му със световните структури в спедиторския бизнес са залегнали в правителствените планове за изграждане на транспортен канал по европейски стандарти.
С решението от септември миналата година за отдаване на порта на концесия за 35 години се прави опит и за стопяване на преднината, която имат румънците в модернизирането на пристанището в Констанца, което вече прави сериозна конкуренция на Варна и Бургас.
С бързо развитие на инвестиционния процес в Лом се цели и изпреварване на евентуалната намеса на Белград, където съществуващата пристанищна инфраструктура с малко усилия може да поеме по-голям трафик и да измести пресечната точка на коридорите.