Вече стана ясно, че търговският концерн Karstadt-Quelle иска да се раздели с дъщерното си предприятие Neckermann. Обаче кой ще бъде купувачът на знаменитата дистрибуторска къща все още не е ясно. В бранша в Германия засега заинтересуван няма, така че Некерман може да излезе на борсата, или да отиде в ръцете на финансовите инвеститори. Вече се спрягат и имената на възможните купувачи, съобщава днес Handelsblatt.

Продажбата има за фон факта, че от 2002 г. насам директната търговия на Neckermann.de е спаднала с 22%. Другият директен доставчик на корпорацията Карщат, Quelle, е загубил 27%. Освен това, според Закона за търговските отстъпки в Германия приет след 2002 г., търговците могат да рекламират според пазарната ситуация със „зачеркнати", коригирани цени, което при каталозите не е възможно и съответно ги лишава от важно предимство. Надеждата е в това, че на пазара има изградено доверие в търговската марка Neckermann.de, което в Интернет - търговията е особено съществено.

При продажбата на Neckermann.de - някога Neckermann, Karstadt има пред вид всички възможни варианти. Наблюдатели в бранша посочват като най-възможно придобиването от страна на някой инвестиционен фонд. От своя страна, търговският концерн би желал да излезе на борсата. Във вторник от Karstadt-Quelle съобщиха, че искат да продадат Neckermann.de, но не дадоха подробности. В концерна остава директния доставчик Quelle с трикратно надвишаващ го оборот, но с изгледи за изтегляне от Франция, Испания и Португалия.

„С голяма сигурност Neckermann.de ще отиде при един или повече финансови инвеститори", казва пред Handelsblatt водещ инвестиционен съветник. В Германия, освен Хамбургския търговски концерн Otto, няма конкурент, който самостоятелно може да поеме Neckermann.de. Говорител на Otto е заявил, че неговата къща за доставки не е заинтересувана от подобна покупка. Евентуално само отделни специализирани доставчици от каталозите на Quelle и Neckermann представляват интерес.

Продажбата ще бъде трудна. Neckermann се справя стратегически много зле, така че всъщност до края на десетилетието продажба не е много вероятна. От 2002 г. насам обремененото от смяна на мениджъри предприятие загуби 22% от приходите си. Освен това фирмата работи на загуба.

Като стратегически инвеститори могат да се намесят играчи от чужбина - например френският концерн за луксозни и търговски стоки PPR. Неговата дъщерна фирма La Redoute от октомври е в кооперация с Некерман. Говорителка не е пожелала да коментира възможен интерес към Некерман, но е казала, че PPR иска да остане активна в единичната търговия. Съвсем наскоро френското предприятие купи в САЩ спортния каталог Guide за 255 милиона.

Анализаторите посочват, че Karstadt-Quelle предпочита продажба чрез борсата, защото така ще постигне най-голяма възвръщаемост. А и по този начин ще може да се оцени най-адекватно силната интернет - търговия на Некерман.де, която формира близо половината от приходите му.

Интересите на акционерите на Karstadt-Quelle няма да бъдат увредени, защото те ще могат да решават дали да задържат акциите си или да ги реализират на борсата. Възможно е също и Karstadt-Quelle да поиска да задържи част от акциите на Neckerman.de.

Намеренията за продажбата на Neckermann породиха спекулации за съдбата на туристическия концерн Thomas Cook. Шефът на Karstadt - Quelle бе заявил наскоро интереса си към акционерното дружество, притежавано 50% от Lufthansa. Обаче една от най-съществените форми за осъществяване на ваканционните полети си остава Neckerman.de. Така че желанието за поглъщане изцяло на Thomas Cook е силно под въпрос.
От Karstadt заявяват, че желанието им да придобият туристическия концерн е сериозно и няма нищо общо с продажбата на Neckermann.de. При това марката Neckermann-Reisen ще може да се използва и по-нататък от Thomas Cook. Агенцията Dow Jones вчера съобщи, че според информация на финансовите кръгове, сделката за покупката на Thomas Cook ще се осъществи през идните седмици.