От днес цялостното обслужване на клиентите в касите и центровете за клиенти на територията на Западна България е възстановено, съобщиха от CEZ България.

Затварянето на касите и ограничаването на работата с потребителите на електрическа енергия в първата седмица на януари се е наложило поради необходимостта от прехвърляне на базата данни от електроразпределителните дружества, обслужващи територията на Западна България към CEZ Електро България АД - новата фирма, която от началото на годината обслужва клиентите.

Във връзка с това, до 10-ти януари няма да бъдат начислявани лихви за просрочени плащания и няма да бъдат извършвани прекъсвания на електрозахранването за неплатени в срок сметки.

Промяната се налага, заради изискване на Европейското законодателство. До края на 2006 година електроразпределителните дружества трябваше да отделят дейността си по снабдяване в отделно дружество, като в тях остане само дейността по разпределение.

Така сегашните електроразпределителни дружества от Западна България остават собственици на електроразпределителната мрежа и ще отговарят за поддържането и развитието й, отчитането на електромерите и присъединяването на нови потребители.

От своя страна дружеството снабдител "CEZ Електро България" поема всички функции по покупката и продажбата на електроенергия и обслужването на клиентите.

Целта на разделянето е да се осигурят условия за либерализирането на електроенергийния пазар в България и премахване на монопола в търговията с електрическа енергия.