Toyota остава лидер в продажбите на нови автомобили у нас за годината, като до края на миналия месец е продала 5277 автомобила и е единствената марка с пазарен дял над 9% - нейният е 11.69%. Това е една запазваща се тенденция от предходните месеци

Другите двама в челната тройка отново остават познатите ни Ford (8.88% и 4011 продадени автомобила) и Peugeot(8.68% и 3920 продадени автомобила), като тенденцията пазарният дял на Ford постепенно пада, а на Peugeot се качва.

Имената на другите компании със силни позиции на българския пазар са Opel (8.28%), Volkswagen (7.90%), Citroen (6.45%).

Общо за годината до края на ноември са продадени 45145 автомобила, сочат данните на съюза на автомобилистите в България.

Спрямо същият период миналата година се забелязват известни разлики. Тогава лидер са били Peugeot с пазарен дял 11.45%. Toyota и Ford са били съответно на второ и трето място.

През 2006г. до края на месец септември са били продадени 36357 автомобила. Ръстът е над 24%, което също е една запазваща се тенденция. Ръстът, както сме отбелязвали, е своеобразен показател за повишаването на жизнения стандарт и на кредитната култура в страната.

При мотоциклетите лидери са Peugeot, Piaggio и Yamaha, които си разделят около 82% от пазара. Общо продадените мотоциклети са 481 броя спрямо 292 миналата година.