„Икономическият климат е много лош на пазарите в Европа, Северна Америка и Азия" заяви в петък изпълнителният директор на  шведската компания за производство на автомобили Volvo, след като отчете „исторически слабо тримесечие".

Шведката фирма докладва в петък оперативна загуба от 4.5 милиарда шведски крони ($536.0 милиона) за първото тримесечие на 2009 г., спрямо печалба от 6.5 милиарда шведски крони ($790 милиона) преди година и почти два пъти по-голяма от очакванията за загуба от 2.9 милиарда крони ($353.0 милиона).

Доставките на нови камиони са намалели за тримесечието с 51.0%, а поръчките на компанията са се свили с  65.0% на годишна база, която произвежда тежкотоварни камиони за Renault, Mack, Nissan Diesel и Eicher, освен под собствената си марка.

От Volvo заявиха, че очакват пазарът в северна Америка да се свие с 30.0% до 40.0% през тази година.

Компанията, която в сряда обяви, че е съкратила  1 543 работни места заради спадащото търсене на автомобилите й, заяви в петък, че ще продължи с мерките за намаляване на разходите си.

Днес в средата на сесията в Стокхолм акциите на Volvo поевтиняват с 5.91 на сто, до 51.75 шведски крони.