Последният за годината голям автосалон - този в Лос Анжелис, ще се проведе от 1 до 10 декември. По традиция преди официалното откриване за журналисти, дилъри и експерти от бранша бяха показани най-важните новини от големите световни марки. Предлагаме ви две от най-дългоочакваните премиери.

Снимка 326570

Източник: Jeep

Безспорно сред тях е и дебютът пред публика на популярния в САЩ и по цял свят "оригинален джип" Jeep. Марката показа новото поколение на култовия си модел Wrangler. Джипката е станала по-лекичка, получила е нов режим на работа на 4х4 трансмисията, версия с мек покрив с електрозадвижване, както и 33-цолови офроуд гуми за емблематичната модификация Rubicon - най-големите, които са поставяни на серийна машина в завода. 

Четвъртото поколение на Jeep Wrangler е построено върху по-яка и твърда рамка. Използваният в конструкцията алуминий, от който са изработени капака, вратите и рамката на предното стъкло, е позволил да се намали масата на машината с 91 килограма. Капакът на багажника е изпълнен от магнезиева сплав и алуминий. 

Базовият двигател на Jeep Wrangler e 3.6-литров V6 с мощност от 285 конски сили и въртящ момент 353 Нм. Моторът работи в комплект с шестстепенна "механика" или осем-диапазонна автоматична трансмисия. 

Но моделът се предлага и с "мека" хибридна система - двулитрова турбо четворка с мощност от 272 к.с. (400 Нм), старт-генератор с ремъчно задвижване и мрежа от 48 волта на борда. През следващата година линията от агрегати ще бъде допълнена с 3.0-литров дизелов двигател.

Снимка 326572

Източник: Subaru

Японската марка Subaru най-накрая се завърна в лигата на големите SUV автомобили след спирането на Tribeca. Чисто новият Subaru Ascent дебютира пред публика на изложението в Лос Анджелис.

Машината е базирана на актуалната глобална платформа на Subaru - SGP, която стои в основата и на новия Crosstek. Японците обещават много ниски нива на шум и вибрации благодарение на нея.

Под предния капак работи чисто нов 2.4-литров боксерен турбо мотор с директно впръскване, чиято мощност е 260 к.с. Двигателят работи в тандем с подобрена CVT безстепенна трансмисия, която предлага и нов режим, симулиращ 8-степенен автоматик. Силата достига четирите колела през фирмената 4х4 система, информира Auto Club.

В стандартното оборудване влиза семейството от системи EyeSight, както и тризонов климатроник за купето. Също стандартна конфигурация представляват седалките за до осем пътника, а на борда откриваме още осем USB слота и цели 19 поставки за чаши,.

Продажбите на модела започват от лятото на 2018 година, като Ascent ще се произвежда в Индиана. Засега не се предвижда големият джип да се предлага на други пазари освен този в САЩ.