Производството на електрически автомобили в Европейския съюз ще получи още един стимул в сряда, след като регулаторите ще представят по-строг контрол върху вредните емисии, които колите с двигатели с вътрешно горене изпускат, пише Bloomberg.

Европейската комисия предлага да въведе нови лимити, които производителите трябва да въведат до 2025 и 2030 г., като част от борбата срещу климатичните промени. Планът ще включва и субсидии за производителите, които започнат да правят електрически автомобили.

Електромобилите остават привилегия на богатите

Електромобилите остават привилегия на богатите

Платежоспособността и обществените стимули имат основна роля при покупката им

Европа се подготвя за технологична революция в пътния транспорт, която трябва да премести автомобилите с двигатели с вътрешно горене от шоурумите в музеите. Новите мерки са част и от Парижкото споразумение, подписано от почти 200 държави в края на 2015 г. ЕС планира да намали замърсяването на въздуха с поне 40% през 2030 в сравнение с 1990 г.

Китай предприе доста по-агресивен подход, като въведе редица квоти за автомобилните производители. Европа обаче дава избор на автомобилните производители или да направят сегашните двигатели по-чисти, или да започнат да използват електрически мотори. В момента на китайския пазар има над 400 електрически автомобила, а в Европа - само шест.

Предложението на Европейската комисия, което ще се нуждае от одобрението на правителствата на отделните държави, както и на Европейския парламент - процес, който обикновено продължава над една година, ще включва и пакет от 800 милиона евро за разработката на инфраструктура за електрически автомобили - като зарядни станции, например.

Shell България поставя зарядни за електромобили в 16 бензиностанции

Shell България поставя зарядни за електромобили в 16 бензиностанции

Първите две от тях вече работят