Hyundai представи всъдехода или "превозно средство с ултимативна мобилност" (ultimate utility vehicle или UMV), разработен с името TIGER, става ясно от прессъобщение на самата компания. В разработването му са участвали както New Horizons Studio на Hyundai, така и Autodesk и Sandberg-Ferar.

TIGER всъщност е акроним, който означава "трансформиращ се робот за земни преходи". Целта е машината да може да се използва за пренос на товари през недостъпни за други превозни средства местности, като тя може да се движи както на гуми като кола със задвижване на всяко колело, така и на "крака".

"Превозни средства като TIGER и технологиите, създадени за тях, ни дават възможността да следваме въображението си", каза ръководителят на New Horizons Studio Джон Сух. "Постоянно търсим начини да преосмисляме дизайна на превозните средства, да разработване и предефинираме бъдещето на транспорта и мобилността."

Снимка 518814

Източник: Hyundai

За автономното возило е използвана модулна платформа, която може да се управлява за движение на 360 градуса, а TIGER разполага с редица сензори за наблюдения. Той е проектиран да може да се доставя до отдалечени и труднодостъпни региони от дрон, който и ще зарежда батериите му.

Карго отсекът се намира вътре в корпуса на машината, което ще позволява преноса на товари. "Краката" на робота му позволяват придвижване в екстремни терени, като същевременно запазват корпуса хоризонтален, а от компанията твърдят, че по този начин товарите се клатят по-малко, отколкото при транспорт с камиони.

Все пак способността да се придвижва с "крака" не е най-голямата иновация на машината. Технологията беше представена с първия в историята на Hyundai UMV Elevate, който дебютира на Consumer Electronics Show преди две години. Разликата е, че TIGER е безпилотен, докато Elevate беше замислен с възможност за превоз и на пътници, освен екипажа.