Новото Audi Q8 вече е и в България. Топ моделът от Q серията на луксозния германски производител бе представен снощи в София пред над 500 гости.

Автомобилът съчетава най-доброто от двата свята - елегантността на луксозното купе с четири врати и удобната функционалност на големия SUV, хвалят се от компанията. И обещават, че той ще може уверено да се движи и извън асфалта благодарение на системата за постоянно двойно предаване quattro и клиренса от 254 мм.

Произвежданият в завода в Братислава Audi Q8 вече може да бъде поръчван в България, като в дилърската мрежа има осигурени и тестови автомобили. Цените на модела в България стартират от 152 461 лв с ДДС - за колкото се продава и Porsche Cayenne.

Новото Q8 може да се похвали с дължина 4 986 милиметра, широчина 1 995 милиметра и височина 1 705 милиметра. С линията на покрива в стила на спортните купета, новото попълнение в гамата на Audi изглежда много по-нисък от своя събрат Q7. Каросерията на новия модел е с 66 милиметра по-къса, но за сметка на това е с 27 милиметра по-широка от тази на Q7.

С междуосното си разстояние от почти три метра, Audi Q8 предлага изобилие от пространство за петима в купето. Багажникът на новия SUV модел разполага серийно с минимален обем от 605 литра, което може да се увеличи с лекота до 1 755 литра със сгъване на задните облегалки.

Дизайнът на новия Audi Q8 следва новата линия на производителя, която видяхме за първи път в A8.

Снимка 379156

Източник: Audi

Силовият тракт на новия модел комбинира висока мощ и висока ефективност, благодарение на новата mild хибридна технология (MHEV). В режим на намаляване на скоростта или пълно спиране, ремъчният стартер-алтернатор BAS преминава автоматично в режим на рекуперация, в който може да възстанови и съхрани в акумулаторната батерия до 12 кВт електроенергия. Работният режим на системата старт-стоп започва още при 22 км/ч, а в условия на реално пътно движение, технологията MHEV е в състояние да намали разхода на гориво с до 0,7 литра на 100 километра.

На европейските пазари новият Audi Q8 ще дебютира с агрегата 3.0 TDI във версията Q8 50 TDI (среден разход на гориво в л/100 км - 6.8 - 6.6, средни емисии на CO2 в г/км - 179-172). Той развива максимална мощност 210 кВт (286 к.с.) и максимален въртящ момент в размер на 600 Нм. Благодарение на тези показатели, ускорението от 0 до 100 км/ч на големия SUV модел отнема само 6,3 секунди, а максималната скорост достига 245 км/ч.

С Audi Q8 искаме да демонстрираме технологично превъзходство, което да върви в крак с дигиталния свят, който ни заобикаля. Инвестирахме в най-новите интелигенти технологии, които ще осигурят комфорт, безопасност на пътя и още по-добро преживяване", коментира Маркус Татцер, управител на Порше БГ.

"Преди 25 години Audi представи първото поколение на Audi A8, с което постави висока летва в премиум класа на лимузините. Днес, 25 години по-късно, представяме едно ново измерение за SUV сегмента", сподели бранд мениджърът на Ауди Лъчезар Георгиев. "За нас 2018 е годината на рестарт за марката и една от годините с многобройни премиери", допълни той.

Снимка 379157

Източник: Audi

В купето на Audi Q8 няма почти никакви бутони, превключватели и регулатори на арматурното табло и вниманието е изцяло фокусирано върху двата сензорни екрана с висока разделителна способност.

Горният от двата екрана с диагонал 10,1 инча (с MMI Navigation plus) се използва за управление на инфоразвлекателните приложения и навигационната система, а долният, 8,6-инчов дисплей позволява на водача да управлява отоплението, вентилацията, климатизацията и комфортните функции и дава възможност за свободно въвеждане на текст.

В допълнение към всичко това, управлението на част от функциите с гласови команди с разговорни фрази превръща Audi Q8 в истински интелигентен събеседник, казват от компанията. Системата обработва всички въпроси и команди от страна на водача и неговите спътници по два начина - на основата на съхраняваната на борда информация и с помощта на много по-подробните масиви от данни и изчислителни възможности в облака. Благодарение на това водачът може да изказва своите въпроси и команди напълно свободно, а системата е в състояние например, да разбере смисъла на изречението "Гладен съм" и съответно да даде своите предложения за намиращи се наблизо ресторанти.

Снимка 379155

Източник: Audi

Системата MMI navigation plus включва в състава си и цифровия блок на контролните прибори зад волана Audi virtual cockpit , чиито екран с висока разделителна способност и диагонал12.3 инча предлага два режима на работа - класически и навигационен, които могат да се сменят с бутон на многофункционалния волан. На по-късен етап ще се предлага и Audi virtual cockpit plus, който ще се отличава и с трети вид потребителски интерфейс с подчертано спортна графика. Нead-up дисплеят, който също се предлага опционално, проектира най-важната информация (включително и подробни данни за препоръчителната лента за движение в навигационните инструкции) върху предното стъкло директно пред погледа на водача .

Онлайн услугите на Audi connect добавят прогнозни характеристики към процеса на навигация. Това дава възможност двете Car-to-X услуги, предоставящи информация за пътните знаци и подаващи предупреждения за опасности по маршрута да се възползват от "съвкупна интелигентност" на автомобилите Audi по пътищата. До края на годината ще бъде добавена и услугата за улично паркиране, което улеснява намирането на място за паркиране благодарение на базата данни от съобщения на останалите автомобили в "мрежата" за наличните в момента свободни пространства.

Допълнително предлаганият ключ Audi connect осигурява цифров достъп до Q8. Той дава възможност на собственика и на четирима други водачи да заключват и отключват автомобила, както и да стартират двигателя просто със своя Android смартфон.