В Министерство на регионалното развитие и благоустройството са убедени, че е по-добре пътният бранш да стои встрани от политическите интриги, защото пътищата са на всички български граждани, те нямат партиен цвят.
В позицията от министерството оспорват претенциите и основанията за протести и то пред сградите на МРРБ и Министерски съвет. От там посочват, че задължени за плащането на трудовите възнаграждения на работниците и на служителите, заети в пътно-строителните фирми, са лицата, с които те имат сключени договори.
С никого от протестиращите Министерският съвет, и в частност Министерството на регионалното развитие и благоустройството, няма трудово-правни отношения, заявяват от администрацията на Виолета Комитова и посочват като пример думите на председателя на УС на Браншова камара "Пътища" Стефан Чайков, че заплатите се изплащат и няма съкратени работници.
"Това навежда на мисълта, че протестът не е свързан с трудовите възнаграждения, а има политически подтекст", посочват от МРРБ и отпращат претенциите на бранша към следващото Народно събрание, което може легитимна да реши проблемите.
Договорите на фирмите, свързани с пътното поддържане, са сключени основно през 2019 и 2020 година с Агенция "Пътна инфраструктура", която е била ръководена от служители, назначени от предишното управление - това на ГЕРБ. Възлагането на дейностите по тези договори в началото на 2021 година се е извършвало от същото ръководство срещу недостатъчно осигурени финансови средства в държавния бюджет, приет от Народно събрание, доминирано от представители на ГЕРБ.
Осигуряването на липсващите необходими средства за покриване на задълженията на АПИ по извършените дейности за текуща поддръжка на пътищата може да се случи само от действащо Народно събрание, каквото в момента няма.
От МРРБ заявяват отново, че за зимното поддържане 46-ият парламент е осигурил 100 милиона лева, които ще отидат в пътния бранш, но не под натиска на улицата и не с политически цели, а срещу изрядно оформени двустранни споразумения между АПИ и съответните фирми.
"В момента никой не се нуждае от нагнетяване на политическо напрежение", уверени са от МРРБ.
По-късно с изявление до медиите от двете камари - Камара на строителите в България и ББК "Пътища" - декларираха единство. "Строителният бранш е обединен в отстояването на интересите си и се противопоставя на всякакви опити в публичното пространство да бъде внушено, че е разединен." Двете организации остават на позицията си за оставка на служебния регионален министър арх. Виолета Комитова.
На среща днес браншовите организации са дискутирали проблемите, които изброяват: липсата на възлагане от страна на АПИ на зимна поддържка на републиканската пътна мрежа, неразплатените дейности по договорите за технически ремонт и поддръжка и драстичното повишаване на цените на строителните материали.
Според Лазар Лазаров, изпълнителен директор на ББК "Пътища" зимното поддържане няма никакъв проблем - нужно е само възлагане от АПИ и не фирмите - държавата не иска да се чисти".
Припомняме, пътищарите проведоха три протеста като и вторият голям протест, организиран от пътните строители бе през септември. В началото на септември те излязоха на протест в центъра на столицата - пред Народното събрание и Министерски съвет, след като по време на актуализацията на бюджета не се намери решение как да се изплатят парите, договорени от АПИ над предвидения бюджет. Вариантът, който предложи бившият финансов министър Асен Василев, бе отхвърлен от депутатите като несъстоятелен. Общо 3,7 милиарда са задълженията на държавата към строителни фирми, но от финансовото ведомство признават само въпросните 1,3 милиарда. Останалите договори са дадени на прокуратурата.
От Браншовата камара се срещнаха както с премиера Стефан Янев, така и с президента Румен Радев, но и двете срещи завършиха с резултат, че се търсят решения.
ДД
на 11.10.2021 в 22:02:42 #5Яааа дай малко факти,бе "умнико"!! Той и оня рЪшкоФ се дърви и приказва ,но до сега няма абсолютно нищо на яве!! Т.Е.: ФАКТИ!!
james1
на 11.10.2021 в 21:18:28 #4Факт е, че при Борисов се подмени над 80% от амортизираната инфраструктура, а при Радев се спряха абсолютно всички строежи, дори частни такива в София.
бен хур
на 11.10.2021 в 19:33:55 #3Ей малоумен народ сме и малоумен ще си останем. МРРБ нямали трудови-правни отношения. Благоустройството на пътната инфрастуктура в България е увеличено през последните 10 години с няклко пъти в сравнение с това през последните 50-60 години преди това. Трябва да си прост и сляп за да не го видиш това. Тя веригата в бизнеса е ясна, работниците на улицата са тясно свързани с МРРБ....МРРБ спря парите на АПИ защото нямало отчет за незнам си колко милиона. Страшни глупости! Ами вие какво искате, да наемете някой да ви напраяи няколко стотин КМ магистрали и да му платите като са готови ли?? Е НЯМА КАК ДА СТАНЕ ! Никой не работи за без пари, освен при комунизма разбира се...
ДД
на 11.10.2021 в 18:32:43 #2Ти определено отговаряш и по акъл на ника си! На тези глупаци от министерството извънземни им се привиждат и се оправдават с тях!!
GolaVoda
на 11.10.2021 в 18:25:05 #1"За 10 години населението на България е намаляло с 590 000 души. В същото време броят на бедните пенсионери се е увеличил със 128 000 души, а на бедните деца с над 17 000". https://www.vesti.bg/bulgaria/za-10-godini-bylgariia-e-namaliala-s-590-000-dushi-6132305 "Очевидно управлението на Боко, което се свеждаше до покупка на влияние чрез раздаване на европейски пари на определени фирми и лица не допринесе много за развитието на България".