В класацията на 50-те най-големи аудио-визуални групи в света за 2014 година присъствата  12 европейски компании. От тях 5 са обществени оператори - германските ARD и ZDF, британската BBC, France Televisions и италианската RAI, показва доклад на Европейската аудио-визуална обсерватория, информира 24chasa.bg.

Малка част от техните годишни приходи се дължи на дейност извън Европа, но пък общият им оборот допринася да са увеличи делът на европейските компании именно на пазара на Стария континент. Оборотът им достига 62% от този пазар, като оставя другата част на американски играчи и на по-малки европейски групи.

Все пак САЩ - с 27 компании и 69% от световните годишни приходи, получават лъвския пай в класацията на 50-те най-големи световни аудио-визуални групи, публикувана в годишника на обсерваторията, която е базирана в Страсбург. (Виж в таблицата кои са десетте най-големи аудио-визуални компании в света по приходи за 2014 г.)

През последните пет години световната тенденция показва, че общият оборот на водещите аудио-визуални компании нараства по-бързо, отколкото самият пазар. В Европа, а още повече в Япония водещите компании се разрастват по-бавно, тъй като процесите на концентрация не се случват. Изключение е само пълното поглъщане на “Скай Италия” и “Скай Дойчланд” от британската “Скай”, която е собственост на Рупърт Мърдок.

Изследването на аудио-визуалния пазар е публикувано съвсем скоро - само преди седмица, в току-що излезлия годишник на Европейската аудио-визуална обсерватория. Част от Съвета на Европа в Страсбруг, обсерваторията представя сравнителни данни и анализи за пазара на европейските телевизии, филми, видео и съдържание по поръчка от 1992 г.

Годишникът съдържа информация за 40 европейски държави, сред които освен всички членки на ЕС са още Албания, Босна и Херцеговина, Исландия, Лихтенщайн, Черна гора, Мароко, Норвегия, Русия, Швейцария, Македония и Турция.

Снимка 209548

Източник: 24chasa.bg