Apple е определила бюджет от около 1 милиарда долара, с които да се сдобие и да създаде оригинални предавания през следващата година, пише The Wall Street Journal, цитирайки свои източници, запознати с плановете на гиганта от Купертино.

Ако обединим огромната сума с маркетинговата мощ на компанията и световното й влияние, веднага можем да прогнозираме, че Apple ще се превърне във важен фактор в иначе пренаселения пазар.

Определените разходи надминават двойно бюджета на HBO за миналата година и се равняват на тези, които Amazon похарчи през 2013 г., когато обяви, че навлиза в бизнеса.

Източниците на WSJ посочват, че компанията може да създаде до 10 телевизионни предавания, които ще излъчи през своята платформа за стрийминг на съдържание.

От компанията отказаха официален коментар на информацията.

Проектът ще бъде оглавен на ветераните от Холивуд Джейми Ерлихт и Зак Ван Амбург, привлечени през юни от Sony.

За Apple няма да е лесно да намери своето място в пренаселения пазар. Amazon и Netflix имаха добър старт и много по-големи програмни бюджети, коментира The Wall Street Journal. Компанията много трябва да внимава и да не навреди сама на себе си, като откъсне потребители от Netflix и HBO Go. От техните абонаменти гигантът от Купертино прибира по 15% на потребител на някое от устройствата на Apple.

Разходите за епизод може да започнат от 2 милиона долара за епизод в комедийния жанр до над 5 милиона за драма. За сравнение, един епизод от сериал като Game of Thrones струва над 10 милиона долара.

Apple гледа към Netflix, които успешно развиха бизнеса си в интернет, след като оригинални сериали като House of Cards и Orange Is the New Black успяха да спечелят любовта на феновете. В годината на продуцирането им компанията харчеше по около 2 милиарда долара, а тази година се очаква разходите за придобиване и продуциране на оригиално съдържание да набъбне до 6 милиарда долара.

За да постигне успех, Apple трябва да създаде поне една хитова поредица. Досегашните опити - Planet of the Apps и Carpool Karaoke, бяха разкритикувани от зрителите и не постигат особен успех.

С приходи от над 215 милиарда долара през последната фискална година и над 261 милиарда долара свободни средства Apple бързо и лесно може да увеличи разходите, за да постигне целта си.

С новия ход Apple цели да повиши приходите си от видео съдържание през iTunes, които намаляха след навлизането на услуги, които предлагат сериали и филми срещу месечна такса. През миналата година от iTunes Apple е получила около 4.1 милиарда долара приходи, но делът на пазара за наемане и продажба на видео съдържание на платформата е намалял до под 35% от 50% през 2012 г.