Проектът за бъдещия флагман на BMW - X7 може отново да се окаже актуален с оглед на бързо разрастващата се гама високопроходими модели на марката, пише autoclub.bg.

Производството на Х7 трябваше да започне предишното десетилетие, но икономическата криза и резкия скок на цените на горивата в световен мащаб принудиха германската компания да замрази проекта. Сега обаче SUV моделите отново са във възход и шансовете за съживяването на Х7 отново са реални.

Според германския вестник Handelblatt, BMW планира да сглобява Х7 в американския град Спартанбърг, Южна Каролина, където в момента се произвеждат моделите Х3, Х5 и Х6. Ако проектът за Х7 получи зелена светлина, това ще означава и сериозна модернизация на завода в Спартанбърг - капацитет му ще бъде увеличен от 100 000 на 400 000 автомобила годишно. Освен Х7, там ще се произвежда и новият Х4.
Все още не се знае кой знае колко за Х7, но има информация, че проектът се разработва съвместно с Rolls-Royce. Британската луксозна марка също обмисля свой модел с по-висока проходимост - кросоувър или SUV, за да отговори на Bentley и новият такъв модел на марката. В RR вече използват платформа на BMW за производството на модела Ghost и сътрудничеството между двете марки е образцово за концерна.

Кросоувър от Rolls-Royce?

Bentley съвсем скоро подсказа как ще изглежда първия кросоувър в историята на луксозната британска марка, така че не трябва да се учудваме на информацията, че в Rolls-Royce също мислят по този въпрос и е възможно и тази компания да влезе в бързо разрастващия се сегмент.

Членът на борда на директорите на BMW Петер Шварценбауер заяви следното за евентуален кросоувър модел на Rolls-Royce: „Налице са независими изследвания на пазара, които покриват дългосрочната перспектива на развитие на световния пазар - 50% от всички автомобили ще са кросоувър и SUV модели. Така че, наша отговорност е, да обмисляме такава възможност. Факт е, че в RR сериозно се обмисля възможността марката да създаде свой кросоувър."

Евентуалната поява на модела все още се обсъжда, но Шварценбауер направи някои важни уточнения: „Това ще бъде истински Rolls-Royce. Няма да правим никакви компромиси в това отношение. Знам, че в BMW и Porsche си задаваха същите въпроси преди стартирането на проектите Х5 и Cayenne. Но и двата модела се оказа изключително успешни."

BMW иска да продава по 100 000 EV-та до 2020 година

BMW анонсира краткосрочните и по-дългосрочните си планове относно развитието на програмата си за електрически автомобили. В постепенно нарастващия пазар на електромобили и при постоянно втвърдяващите се ограничения за CO2 емисии, баварската компания планира сериозен ръст и годишни продажби от около 100 000 бройки през 2020 г.

Един от благоприятните ефекти за производителя, ако това наистина се случи, ще бъде намаляването на средните CO2 емисии за целия бранд на доста под 100 гр/км. За сравнение, през 1995 година тази стойност възлизаше на 210 гр/км, а през миналата година - на 133 гр/км.

BMW изгражда прогнозите си за бъдещето на база сегашните реализации на електрически модели от бранда i. Досега i3 е бил пожелан от над 11 000 човека, като все още се очакват поръчките от Северна Америка. Предстои лансирането на електрически баварски автомобили и в Китай, откъдето също се очакват големи продажби.