Tupperware Brands Corp. и част от нейните дъщерни дружества подадоха молба за защита от фалит, съобщава Ройтерс. До това се стигна след като компанията наруши условията по заема си.

Причина за това е намаляващото търсене на някогашните емблематични контейнери за съхранение на храна, което води и до нарастване на финансовите загуби.

Американската компания има проблеми от години, но лъч надежда се видя по време на пандемията, когато херметически затварящите се цветни контейнери се търсеха повече. Последвалият скок на разходите за суровини, повишените пера по труд и транспорт обаче доведоха до допълнително намаление в маржовете.

Въпреки това дружеството се опитваше да коригира бизнеса си, след като в продължение на 6 тримесечия от 2021 година насам отчетите й показваха непрекъснат спад. През 2023-та дружеството сключи споразумение с кредиторите си за преструктуриране на дълга си и подписа договор за проучване на алтернативи с инвестиционната банка Moelis & Co.

Снимка 682894

Източник: Tupperware

Главният изпълнителен директор на компанията Лори Голдман коментира, че през последните години финансовото състояние на компанията е сериозно засегнато от предизвикателствата на икономическата среда.

Според подадените документи за несъстоятелност, американската компания има активи в диапазона между $500 милиона и $1 милиард. Задълженията обаче ги надвишават многократно, като са между $1 и 10 милиарда.

За компанията

Години наред създадената през 1946 година компания е абсолютен лидер на пазара, превръщайки името си в нарицателно за контейнери за съхранение на храна. Нейният основател Ърл Тъпър дори патентова гъвкавото херметическо уплътнение.

Tupperware добива широка известност през 50-те и 60-те години на 20-и век покрай организирането на тематични партита, на които се продават пластмасовите съдове на марката.

Tupperware беше "на смъртно легло"... после акциите ѝ скочиха с 800%

Тази компания беше "на смъртно легло"... после акциите ѝ скочиха с 800%

Най-новата меме акция наказва продавачите на къси позиции

Продуктите са добре познати и на българския пазар. През 1998 година е отворено първото представителство на марката у нас - в София, а две години по-късно - и в Пловдив. През 2011 година Таперуер България отваря централния си офис в столицата.