Китайският компания Haval вдига цените на автомобилите в Русия, които сега слизат от поточната линия на завода в Тула, с около 50%, съобщи "Комерсант". Такова рязко покачване на цените е рядкост в историята на руския пазар.

Дори на фона на сериозната девалвация на рублата, само GM незабавно прехвърли разходите в крайните цени, което се отрази на продажбите, твърдят анализатори.

Сега обаче ситуацията е различна - освен Haval, в масовия сегмент при автомобилите, в Руската федерация се произвеждат само модели на Lada и част от конвейера на "Автотор" е в експлоатация, така че предлагането е ограничено от складовите наличности. Haval, твърдят източниците на "Комерсант", е срещнала трудности с логистиката и с недостиг на компоненти.

Според новата ценова листа на китайската автомобилна компания, с която "Комерсант" се е запознал предварително, цените на моделите се повишават с 950-980 хиляди рубли, или с 40-50%.

Автомобилният завод Haval в Тула доскоро е работил на три смени. Сега обаче, казва източник на изданието, той е преминал на работа на две смени и, подобно на други предприятия, среща трудности с доставката на компоненти, тъй като доставките по море спряха. Запасите от резервни части ще стигнат за около месец и половина, но компанията "планира да създаде вериги да доставки", казва събеседникът на "Комерсант".

Колко поскъпват най-популярните марки коли в Русия заради санкциите

Колко поскъпват най-популярните марки коли в Русия заради санкциите

Едновременно няколко автомобилни марки повишиха цените на своите продукти