Американският производител Tesla трябва да напише своята история на успеха в Китай, ако иска да доминира в света на електрическите коли. За целта на Илън Мъск му е нужен верен съюзник в страната, която е най-големият автомобилен пазар. И това е една компания, която някога помага на Apple да увеличи живота на своите модели лаптопи MacBook благодарение на разработените от нея батерии.
Това е фирмата, създадена от Зен Юкун, и превърнала се в истински шампион в производството на батерии за по-малко от десетилетие. Днес Contemporary Amperex Technology (CATL) е най-големият производител на акумулаторни батерии за plug-in модели, за които се смята, че са бъдещето на автомобилната индустрия, разказва Bloomberg.
Продукти и компоненти, разработени от CATL, могат да бъдат намерени в моделите на всеки един от лидерите в автоиндустрията, а от началото на този месец тя ще бъде доставчик и за завода на Tesla в Шанхай. Това е ключово партньорство на компанията на Мъск, което ще комбинира най-търсения plug-in модел - Tesla Model 3, с евтини батерии. Целта е то да донесе подем на американската марка в Китай.
След удара на пандмията върху сектора в световен мащаб, както и след ограничаването на субсидиите, отпускани от Пекин за закупуване на електромобили, само едно нещо може да помогне на Tesla да спечели по-голям дял от този пазар. И това е комбинацията от по-евтини батерии и съответно по-евтини коли.
Амбицията на партньорите е с понижаването с по-изгодните автомобили да успеят да пуснат по китайските пътища 59 милиона автомобила до 2030 година. Зен Юкун посочва, че неговата компания ще използва по-изгодна комбинация от суровини за батериите си, което ще може да свали разходите с около 20%.
За китайският производител, който е доставчик и за Volkswagen и BMW, съвместната работа с Tesla също е от сериозно значение. Тя идва в може би най-подходящият момент, след като продажбите на батерии през първите 5 месеца на 2020 година се сринаха с близо една трета.
Спадът дойде заради отлива на купувачи от автомобилния пазар не само в Китай, но и в световен мащаб, след разразяването на пандемията. В азиатската страна продажбите на електромобили са се свили с 38% в сравнение с 2019 година.
Партньорството с Tesla е важно и в още един аспект - чрез него CATL ще може успешно да се конкурира с лидерите в производство на батерии, като LG Chem и Samsung SDI.