Статистическата агенция Focus2Move разпространи данните си за най-продаваните автомобилни марки през първите девет месеца на годината. Агенцията отчита също така, че общите продажби на автомобили за първите три четвърти на годината в глобален мащаб са достигнали ниво от 70,3 милиона единици с ръст от 1,3 на сто.

Според данните на Focus2Move, с най-много продадени нови коли през първите девет месеца на годината могат да се похвалят от японската компания Toyota. Реализацията на марката е достигнала ниво от 6 476 781 единици, което представлява увеличение от 0.5% в сравнение със същия период на миналата година. 

В Топ 10 на най-продаваните марки към края на септември влизат:

  • Toyota (6 476 781 ед.)
  • Volkswagen (5 222 428),
  • Ford (4 197 136),
  • Nissan (3 731 626),
  • Honda (3 708 195),
  • Hyundai (3 270 302),
  • Chevrolet (3 035 912), Kia (2 154 452),
  • Mercedes (1 939 664) 
  • Renault (1 933 603). 

Сред 50-те основни автомобилни марки, най-голям ръст в края на първите девет месеца на годината отчита китайската Geely (+23.2% до 1 046 131 ед). А със завидно пазарно представяне могат да се похвалят също така Mitsubishi (+22.4%, 910 926), Lada (+21.1%, 285 915), SEAT (+20.8%, 418 089), отбелязва auto-press.net.