Renault и Nissan се отказват от пълно сливане, като ще работят по подобряване на отношенията в проблемния алианс с надеждата да се възстановят по-бързо от коронакризата, пише Reuters, цитирайки петима свои източници.
Nissan отдавна отказваше предложенията на Renault за пълно сливане, като мениджърите в Япония смятат, че френският производител не си плаща достатъчно за инжерната и развойна дейност. Имаше опасения, че тези спорове ще развалят алианса.Насред кризата обаче партньорите имат план да заздравят отношенията си и да направят значителни промени в алианса, който не успя да постигне целите си да изстреля компаниите в него по-високо на световната сцена.
Очаква се и двата производителя скоро да съобщят своите планове за реструктуриране, които ще послужат и като примирие. Идеите за пренареждане на бизнеса включват съкращаване на разходи, което може да засегне десетки хиляди работни места.
Очаква се на 28 май Nissan да даде повече подробности, а Renault да го направи на следващия ден. Преди това, на 27 май, Mitsubishi, Nissan и Renault ще дадат обща пресконференция, на която ще разкажат за идеята си за заздравяване на алианса.
Споразумението между трите компании повиши общото производство и през 2017 г., когато в него бе включена и Mitsubishi, производителите отчетоха над 10 млн. произведени автомобила. Но постоянните спорове относо разпределяне на разходите влошиха отношенията.
Мениджърите на Nissan смятат, че инженерите на компанията са по-продуктивни от френските им колеги. Според един от източниците разликата в продуктивността е около 40%.
След ареста си през 2018 г. в Токио, бившият директор на алианса Карлос Гон заяви, че задържането му е част от план на мениджърите на Nissan да блокират сливане. По-рано тази година отношенията между двете големи компании изглеждаха толкова влошени, че редица анализатори се опасяваха, че той ще се срине.
Сега компаниите ще предприемат друг подход, в който една от тях ще е водеща в разработката на даден модел. Поне засега това означава още, че двете компании се отказват от пълно сливане. Към момента Renault притежава 43,4% от Nissan, а тя от своя страна има 15% дял от френския производител.
Междувременно, през юни се очаква и решението на Европейския съюз по сливане на Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group.