Акциите на най-големия производител на бижута в света - датската Pandora спаднаха рязко до 8-седмично дъно. Намаляването на цените й в Китай предизвика страхове у инвеститорите, че датската компания не успява да се справи с конкуренцията на ключов за растежа й пазар, пише Bloomberg.

Акциите на Pandora паднаха със 7.3% в търговията в Копенхаген, най-стръмният им спад от 24 май. Ценните книжа изгубиха общо 37% от стойността си през тази година, след като инвеститорите поставиха под въпрос възможностите на ръководството й да се справи с предизвикателствата на пазарите в САЩ и Азия.

Според компанията загубата няма да окаже значително влияние върху маржа на печалбата й преди данъци, лихви и амортизация (EBITDA).

"Очакваме ограничено въздействие върху приходите, тъй като се очаква по-ниските цени да бъдат компенсирани от по-високи обеми - включително намаляване на търговията със сивия пазар, което ще е от полза за нашите собствени канали", твърдят от Pandora.

"В дългосрочен план разбира се смятаме, ниските цени ще бъдат от полза за нашия бизнес в Китай и компанията като цяло", пишат те в имейл до Bloomberg.

След коментарите акциите на Pandora възстановиха някои от по-ранните си загуби и се търгуваха с около 3.5% по-нискo.

Компанията съобщи в четвъртък, че ще намали цените на дребно на повечето си продукти в Китай с около 15%, за да се бори със сивата пазарна търговия и в опит да "балансира разликата в цените на дребно на пазарa на континентален Китай и на други пазари".

Според анализаторите на инвестиционната банка Berenberg "отдавна се спекулира", че Pandora ще намали цените си в Китай.

Предвид динамиката на този пазар, "намаляването на цените в Китай беше необходимо и гледаме на днешния ход като стъпка в правилната посока, тъй като гарантира, че капиталът на марката е защитен и се надяваме, че китайският бизнес в крайна сметка ще се вдигне", казаха експертите.

Компанията съобщи през май, че неоторизирани продавачи все по-често внасят продукти на Pandora от пазари, където те са по-евтини, като Австралия, и след това ги продават в Китай. Компанията отчита ръст на продажбите в втората по големина икономика в света от едва 16% (в юани) за първото тримесечие, което е спад от 62% спрямо предходното тримесечие.

Изпълнителният директор Андерс Колдинг Фрийс заяви тогава, че компанията ще увеличи рекламните разходи в Китай, за да даде тласък на продажбите.