Компанията Microsoft се е насочила към американската социална мрежа Pinterest за потенциална сделка за придобиване на стойност 51 милиарда долара, предава Forbes, позовавайки се на данни на Financial Times.

Сделката би била най-голямото придобиване на Microsoft досега, а желанието на компанията е сигнал, че технологичният гигант продължава да следва стратегия за придобиване с цел да разшири портфолиото си от активни онлайн общности, които да насочи към своята платформа за облачни услуги Azure.

Социалната мрежа Pinterest, която може да се похвали с повече от 320 милиона активни потребители, в момента разчита на Amazon Web Services като свой доставчик.

Според източници преговорите между двете компании понастоящем не са активни, а Pinterest дава сигнали, че предпочита да остане независима компания.

Пазарната капитализация на Pinterest се е увеличила с повече от 600% по време на пандемията Covid-19, а компанията наскоро разкри, че е добавила 100 милиона нови потребители през 2020 г. Приходите на компанията са нараснали със 76% през последното тримесечие на годишна база.

Книжата на Pinterest поскъпнаха още - веднага след като стана ясно, че Microsoft иска да купи социалната мрежа - със 7.29%, до 87.03 долара за акция вчера.

Microsoft за пръв път показа своя интерес към придобиването на известната компания миналата година, когато се опита да закупи американските операции на популярното китайско видео приложение TikTok, което беше подложено на контрол от правителството на САЩ поради опасения относно националната сигурност. Офертата на компанията за TikTok се провали, след като Oracle и Walmart си осигуриха сделка за закупуване на операциите на приложението в САЩ. Последните доклади обаче сочат, че планът на Oracle и Walmart за закупуване на видео приложението е паузиран за неопределено време.

През последните години Microsoft направи няколко значителни придобивания. Освен "поглъщането" на сайта LinkedIn за 26 милиарда долара, компанията е придобила GitHub и играта Minecraft, която миналата година премина 131 милиона потребители.