Главният изпълнителен директор на Volkswagen AG Матиас Мюлер излезе с изненадващо мото за изстрадалия производител на автомобили, след като отчете първата си загуба от повече от 15 години: трябва отново да е забавно място за работа.

В първата си публична сесия за въпроси и отговори след разгръщането на скандала с маменето при тестовете за вредни емисии преди месец Мюлер изложи нова бизнес стратегия и пресен курс на поведение, който къса със стила на старата гвардия, предаде Bloomberg.

Шефът на германския концерн каза, че компанията ще направи сериозен преглед на 300-те модела, които произвежда, за да реши дали имат смисъл. До средата на следващата година Матиас Мюлер ще очертае план до 2025 г. Той каза още, че най-големият автопроизводител в Европа не може повече да бъде „направляван от вчерашни принципи и структури".

Днес автомобилният гигант отчете оперативна загуба от 3,48 млрд. евро за третото тримесечие на годината, след като задели 6,7 млрд. евро за покриване на ремонтите на фалшифицираните дизелови двигатели.

Според Мюлер промяната не е нещо, което може да се наложи отгоре, а тя трябва да бъде цялостна. „Както казах на управленския екип съвсем откровено - просто трябва да се заемем с това. Нещата ще се променят само ако ние като лидери внесем нов дух на откритост и сътрудничество", заяви Матиас Мюлер. Той добави, че мерките ще направят така, че работата в компанията да стане по-забавна.

Главният изпълнителен директор на Volkswagen каза, че ще направи оценка на всеки автомобил от групата, които варират от спортните коли Lamborghini и ултралуксозните седани на Bentley до малките хечбеци Seat и VW.

„Ще бъдем безмилостни в наказването на замесените. И ще бъдем схватливи при поучаването, така че нещо подобно да не се случи отново", заяви Мюлер.