Онлайн платформата за търсене на полети Skyscanner ще затвори офиса си в София като част от план за ограничаване на дейността си и съкращаване на разходите след срива в авиоиндустрията в резултат на пандемията.
Компанията ще прекрати дейността си в българската столица, както и в Будапеща, ще консолидира операциите си във Великобритания и ще намали присъствието си на пазарите в Сингапур и Маями, се казва в официален мейл, изпратен от главният изпълнителен директор Моше Рафия и цитиран от Bloomberg News.
От него става ясно още, че около 1500 служители на Skyscanner или 20% от целия персонал на компанията ще бъдат съкратени. От друга страна около 60 нови работни места ще бъдат създадени в резултат на преструктурирането на бизнеса ѝ.
В официалното съобщение на Рафия се казва, че "приходите са били ударени значително и компанията трябва да се адаптира към радикално различната вече индустрия". По неговите думи бизнесът на Skyscanner няма да се възстанови в следващите тримесечия, ако не и години.
Преди 4 години компанията отвори своя софийски офис, като първоначално стартира дейността си с екип от 27 души у нас. Преди това тя работеше с малко български специалисти от 2014 година, но през 2016 година откри официално своя локация в столицата.
Тогава стана ясно, че компанията може да наеме над 50 специалисти в България. Към 2018 година за дружеството в страната работеха около 35 души, като отново тогава от ръководството му посочиха, че се готвят да разширят екипа си.
Skyscanner е основана през 2001 година, като основните ѝ офиси се намират в Единбург и Лондон. Тя е собственост на китайската компания Trip.com, която я придоби през 2016 година за 1,7 милиарда долара. Преди пандемията от коронавирус над 100 милиона души за разчитали на платформата за резервирането на своите пътувания.