Потреблението на червено вино във Франция е намаляло с почти 90 на сто от 70-те години на миналия век до наши дни. Това твърдят от професионалния съвет на винопроизводителите от Бордо (CIVB), цитирани от FT.

Според проучване на Nielsen пък общото потребление на червени, бели и розе във Франция е намаляло с повече от 80% от 1945 г. насам. Нещо повече, този спад се ускорява, тъй като младото поколение купува само половината от обема на по-старото поколение.

"Проблемите с виното, особено червеното, са екзистенциални и съществуват от повече от десетилетие", коментира Спирос Маландракис от Euromonitor International.

Промените във френското потребление само отразяват глобалните тенденции, от които страда секторът. Сред тях са намаляващата консумация и променящите се вкусове. В частност, по-младото поколение вече предпочита розе пред червено вино, избира други напитки като бира или такива с по-висок градус.

Нова мода: Фермери "на половин работен ден" във Франция

Нова мода: Фермери "на половин работен ден" във Франция

Хибридният начин на работа им помага да избягат от стреса и монотонните офисни задачи

Съществен фактор е и резкият спад в търсенето на червено вино от Китай, която е основен вносител на напитката. Проблемът обаче не засяга всички сортове вина.

Промените са належащи

Представители на индустрията очакват производителите да направят някои промени в своята политика, като се съсредоточат върху по-висококачествени вина. Друга възможна посока би била разширяването на продуктовата линия с бели и нискоалкохолни варианти. Това, от своя страна, изисква инвестиции в нови лозя и оборудване.

Представител на винарска компания от региона на Бордо прогнозира, че в бъдеще ще има малко търсене на вина с по-ниски цени, тъй като по-младото поколение предпочита качеството пред количеството. Той е убеден, че именно свръхпроизводството и наличието на много евтини марки са навредили на имиджа на Бордо въпреки някои емблематични висококачествени и скъпи марки.

Все още обаче е голям броят на винарните, които се съпротивляват срещу необходимостта от закупуването на допълнително оборудване, съобразено с новото търсене. Много от тях са твърде консервативни и дори не желаят да въведат донякъде иновативни мерки като винен туризъм или персонализиран маркетинг, които биха привлекли по-млади потребители.

Италия стана най-големият доставчик на вино за Русия, въпреки че вносът от ЕС е най-ниският за 20 години

Държава от ЕС стана най-големият доставчик на вино за Русия, въпреки че вносът от Общността е най-ниският за 20 години

Доставките от Полша и Португалия също бележат значителен ръст спрямо миналата година