Tesla все още царува на пазара на електромобили с над 936 000 продадени превозни средства през 2021 г. и дял от около 14% от световния пазар на електрически автомобили. Но Volkswagen не спи. Концернът "държи" около 11% от пазара на електромобили през миналата година и удвои продажбите си това отношение в сравнение с 2020 г.
Сега компанията се стреми да заеме първото място. Volkswagen ще каже сбогом на двигателя с вътрешно горене и постепенно ще каже сбогом на всички бензинови превозни средства от своята гама в САЩ през следващото десетилетие и смята да продава единствено електромобили, пише CNN.
Компанията планира да инвестира на 7 милиарда долара през следващите пет години, за да увеличи научноизследователски и развойни и производствени дейности в Северна Америка. Новата фабрика за батерии в Чатануга, Тенеси, започва работа през май.
Главният изпълнителен директор и президент на Volkswagen Group of America Скот Кио коментира пред CNN, че основните конкуренти на пазара в Северна Америка са Subaru, Toyota и Honda - основният внос.
"Инвестирахме рано в електрификацията на автопарка ни, имаме създадени фабрики и можем да ускорим процеса на този етап. Винаги съм се възхищавал на Илон Мъск и Tesla. Хората не купуват електрически превозни средства, защото искат да се чувстват добре или защото искат да помогнат на обществото, повечето от тях просто искат да си купят готина кола. Мисля, че Илон Мъск направи това"
Проблемите, пред които е изправен Volkwagen в САЩ
По думите на изпълнителния директор компанията е закъсняла с джиповете, като е продавала основно европейски коли и пропускат този.
Според него е нужно да се направят структурни промени по отношение на увеличаването на производството на полупроводници и би отнело години преди да се върне адекватното снабдяване. "Не виждам как този недостиг ще бъде наваксан бързо и то при сегашното положение".
По думите на Кио деглобализацията е тенденция, която ще остане на 100%. "Само вижте какво правим във Volkswagen. Около 92% от превозните средства, които продаваме в САЩ, са произведени в нашите фабрики в Мексико и Тенеси, а 85% от частите в автомобила са от местен от американски доставчик Това намалява рисковете за много потенциални логистични проблеми за нас".