Най-големият европейски автомобилен производител Volkswagen се похвали с първи ръст на пазара на Стария континент след скандала с вредните емисии, разразил се през септември миналата година. Положителният резултат е знак, че марката започва да си връща доверието на потребителите.

През ноември продажбите на групата в Европа са представлявали 24,8% от общите при ниво от 24,6% за същия период на миналата година, показват данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA).

От Volkswagen отчитат ръст на новите регистрации от 6,3 на сто, като по този начин продажбите за месеците до ноември нарастват с 2,9 на сто.

Най-голям принос за възстановяването на групата има скокът от 29% на продажбите на испанския бранд Seat, както и нарастването с 6,8% на тези на Audi. Основната марка на групата - Volkswagen, е отчела нарастване с 0,8% на продажбите до общо 139 226 автомобила.

През третото тримесечие на 2016 година германският концерн отчете, че е получил чиста печалба в размер на 2,34 милиарда евро при загуба за същия период на миналата година от 1,67 милиарда евро.

За периода оперативната печалба спада с 4,9% - до €3,31 милиарда, а приходите от продажби са нараснали с 1% - до 52 милиарда евро.

През деветте месеца на тази година чистата печалба на компанията се е повишила на годишна база с 48,2% - до 5,91 милиарда евро, а оперативната печалба е скочила 2,6 пъти - до 8,65 милиарда евро.