В днешно време много хора живеят в такива условия, че почти цялото денонощие са ангажирани с работата си. За да може обаче човек да бъде пълноценен в офиса, той трябва да отделя време и за почивка.

Понякога обаче да запазиш баланса между професионалния и личния живот се оказва трудна задача. От сайта Motto на списанието Time дават няколко съвета как човек може да постигне подобна хармония. Вижте ги:

1. Бъдете откровени за своите нужди

Едно от важните неща е още в началото, когато постъпите на ново работно място, е да помислите кои са важните неща за вас и да ги споделите с ръководителите си. Това може да е свързано с желанието ви да идвате половин част по-късно на работа, да не вземате обедна почивка, но да тръгвате по-рано, да не искате да работите през почивните дни. И двете страни биха спечелили от един откровен разговор, като той може да донесе неочаквано добри резултати.

2. Знайте границите си

Няма как да постигнете баланс в живота си, ако не уважавате своите граници. В началото ще ви е трудно да усетите, защото винаги има какво още да свършите – да отговорите на още някой имейл, да проведете още едно обаждане. В случай обаче, че това нещо не е толкова важно и може да се свърши на другия ден, просто го оставете.

3. Разберете какво наистина има значение

Често човек губи много време, като се занимава с неща, които нямат особено значение за цялостния работен процес. Експерти съветват служителите да се фокусират само върху нещата в професията им, които носят истинска стойност.

4. Използвайте копчето за изключване

Всички мобилни устройства си имат такова и вие трябва да го използвате. Това означава да изключвате служебния си телефон, когато ще вечеряте със семейството си или когато имате почивни дни. Също означава да не носите работния си таблет или лаптоп по време на ваканцията си.