За възрастните служители е по-вероятно работата да ги прави нещастни в сравнение с младите им колеги. На колко години обаче човек започва да усеща професионалните си задължения, като тежест?
Отговор на този въпрос се опитват да дадат от британската фирма за подбор на кадри Robert Half. На база на отговорите на над 2000 души те заключват, че един на всеки шест служители на Острова над 35 години признава, че се чувства нещастен от работните си ангажименти.
Това означава, че тези хора са двойно повече от служителите под границата от 35-годишна възраст. От друга страна близо една трета от служителите над 55 години твърдят, че не се чувстват достатъчно ценени, а 16% признават, че нямат приятели сред колегите си, пише Bloomberg.
До голяма степен причината е свързана с по-големите очаквания и изхабяването на по-възрастните служители.
Експертите обясняват това и с промените в живота на човек след 35-годишнината, когато традиционно се обръща повече внимание на личния живот и на семейството.
"Идва време, когато чувствате, че не сте постигнали пълния успех, който сте си представяли. Работата ви е изтощила или пък сърцето ви казва, че семейството е по-важно. Тогава започвате да се питате: "Защо го правя?", казва професор Кари Купър от бизнес училището в Манчестър.