Автомобилният алианс Renault-Nissan ще продължи да съществува — подписано е споразумение между японския производител и френското правителство. То не позволява на френската държава да се намесва в работите на японската марка, но за сметка на това и японската страна няма да има право на глас в Renault, пише auto-press.net.
Всъщност “операта” беше написана не по японско либрето, а от ръката на топ-боса на алианса Карлос Госн, който не искаше на главата му да висят държавни чиновници, заради планираното нарастване на дела на държавата в капитала на алианса. Той заплаши от името на Nissan, че японската марка е готова да развали съществуващото съглашение с Renault, заради очертаващото му се неравноправно положение в алианса.
Съветът на директорите на Renault в петък единодушно одобри условията на “съглашение за стабилност” на алианса с Nissan. Договорът има три основни пункта, които ще позволят да се запази автомобилния глобален съюз, създаден още през 1999-а година.
Според първия от тях френското правителство ще запази правото си на двоен вот, което има всеки инвеститор, притежаващ ценни книжа на Renault над две години. Делът на държавата в алианса нарасна преди известно време до 19,7%, което автоматично й предоставяше и право на вето на решенията. Точно това стана препъни камъкът между Nissan и френските власти, което в крайна сметка можеше да доведе до разпадане на алианса.
В съглашението дебело се подчертава, че френското правителство не може да се намесва в делата на японския концерн. Сега се реши да се ограничи броят на “гласуващите” акции на държавата до 17,9% при провеждане на нормални заседания. В изключителни случаи и на Nissan ще се предоставя право на глас.