Да предотврати измами на стойност 11 милиарда долара само за една година - това е част от работата на един от лидерите в разработването на продукти в областта на автоматизираното вземане на решения и превенцията от измами и кражба на самоличността. Компанията Experian е вече 20 години в България, а служителите тук са над 1 000 души.

Какво прави компанията?

Experian работи с голямо количество от информация и данни, според нуждите на клиентите си. В основата са анализът и обработката на данни, както и изчисления на риска. Бизнесът на компанията е насочен основно към предоставяне на услуги на банки и юридиески лица в кредитния сектор. Но не само:

"Имаме и директен бизнес с потребителите. По същество помагаме на потребителите да управляват своя кредитен рейтинг, да защитават своята информация. Използваме едни и същи данни за различни цели. Ако потребителят иска подобряване на кредитния рейтинг, ние му помагаме с това".Това заяви главният изпълнителен директор на Experian Software Solutions Алекс Линтнер.

Компанията работи с данните на 1,5 милиарда души и 201 милиона бизнеса по света. Тя има офиси в 32 страни, а служителите в световен мащаб са 22 000 души. Приходите й за последната финансова година са 6,6 милиарда долара.

Около две трети от приходите на компанията са от САЩ. "Нашият втори по големина пазар е Латинска Америка, така че Бразилия и други страни от Южна Америка. Третата ни най-голяма база е в Обединеното кралство, а останалите в Азиатско-тихоокеанския регион", заявява изпълнителният директор.

От ръководството коментират, че около половината от бизнеса на Experian е свързан с данни. А другата половина е разделена между потребителските услуги и вземането на решения.

Линтнер дава пример: "Киберпрестъпниците, прогонени предимно от Русия, Китай, Северна Корея и някои други страни, се увеличават и използват най-модерните инструменти, за да стигнат до вашите данни, но ние се занимаваме с предотвратяването на това".

От компанията разказват и за първата отворена, интелигентна plug-and-play платформа, която помага на бизнесите да идентифицират самоличността на своите потребители в дигитална среда и да откриват и предотвратяват измами чрез анализи за оценка на риска в реално време - това е CrossCore. В момента CrossCore се използва от над 400 бизнес клиенти на 10 пазара в региони като EMEA, Обединеното кралство, Латинска Америка, Бразилия и Азия.

Именно CrossCore и другите продукти от Identity&Fraud портфолиото на компанията са помогнали на клиенти да предотвратят загуби от дигитални измами в размер на над 11 милиарда долара годишно.

"Българските софтуерни екипи работят по ключови за компанията продукти в основните продуктови линии на Experian, а това несъмнено превръща локацията в хъб за иновации и прави ролята на офиса тук изключително важна за глобалния бизнес на Experian", сподели още Линтнер по време на събитието.

Снимка 638093

Алекс Линтнер

По данни от Глобалния доклад за самоличността и измамите, базиран на проучване на Experian, проведено през 2022 година сред близо 8000 респонденти - потребители и компании - в 20 държави, изводът е че:

70% от компаниите имат притеснения относно увеличение на измамите, сравнение с миналата година; 58% от потребителите са били жертва на онлайн измама, познават някой, който е станал жертва, или и двете и 79% от потребителите в световен мащаб казват, че сигурността е най-важният фактор в онлайн среда.

Experian в България

У нас компанията се разраства бързо. През 2004 година има едва 62 служители. Само преди осем години служителите тук са били 300 души, докато днес надминават 1 000 души.

"Преминахме през еволюция, експанзия и бърз растеж, стабилизиране и сега сме в етап на съзряване, което е наистина важно за нас", казва Линтнер.

Компанията се фокусира основно върху развитието на своите служители и засега няма планове за наемане на още персонал у нас.

"Гордеем се с това, че винаги сме били разпознавани като страхотно място за работа", споделят още от компанията. "Възможността за напредък в кариерата, ученето и развитието в крайна сметка са начиите, по който привличаме и задържаме някои от най-добрите таланти в България. Това е и начинът, по който създаваме най-добрите продукти", смята Линтнер.

Вече 10 години компанията има партньорство с шест университета и шест училища и ИТ академии у нас за откриване на млади таланти. Около 300 младежи са наети само чрез програмите на Experian за старт на кариерата.