Разчетените от "Булгартрансгаз" такси за пренос на газ през "Турски поток" са твърде високи, заяви по време на обсъждане в Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) представителят на "Газпром Експорт" Дмитрий Грачов, цитиран от Mediapool.bg.
Заложената в проекта норма, която се определя от размера на транзитните такси, е 8,86 процента. По думите му, тя е твърде висока и трябва да бъде намалена. Самите такси са по-високи от тези, които "Газпром" плаща към момента за пренос през българската транзитна мрежа.
Обсъждането бе във връзка с подготвените правила за провеждане на третата фаза на пазарния тест за интереса на търговци на газ да ползват евентуалния газопровод до Сърбия. Очаква се обвързващи оферти, с които да се сключат договори за 90% от капацитета на тръбата.
На тяхна база ще се реши дали той е рентабилен и дали ще се строи. Плановете са процедурата за пазарния тест да се обяви на 21 декември, заедно с обществена поръчка за проектиране, доставка на материали и изграждане и въвеждане в експлоатация на разширението на газопреносната ни мрежа, което реално включва "Турски поток". Поръчката за изграждането на линейната част на проекта ще е за 2.2 млрд. лв., съобщи енергийният министър Теменужка Петкова.
Междувременно кабинетът разреши подписването на договор с "Ай Си Джи Би" АД за изграждането на междусистемна газова връзка Гърция - България.
Проектът ще бъде финансиран по оперативна програма и общата му стойност е 470 милиона лева. Отпуснатите безвъзмездни средства са 76,2 милиона лева.
Целта на проекта е да осигури изграждането на инфраструктура за пренос на природен газ от Южния газов коридор и да обезпечи сигурността на доставките на газ за България чрез повишаване на транзитния капацитет към страните от Югоизточна Европа, като осигури диверсификация на внасяния газ чрез допълнителни източници за доставка от Каспийския регион, Близкия изток и Източното Средиземноморие.
dad
на 25.12.2018 в 11:59:41 #8Когато се формира обща собственост,например 51% бгдържавна и 49% частна има добре изпитани хватки съотношението след време да се обърне в ползана частника.Това става чрез стимулиране на отговорните държавни служители да си правят "пас" при увеличаване на капитала.След това частникът може свободно да продадесвоя дял с голяма печалба,предвид на придобитатасвобода на действие.И държавата естествено оставас пръст в устата (Своевременно виновниците са си намерили пристан при "съдружника")
friend
на 25.12.2018 в 10:55:14 #758
58eng
на 24.12.2018 в 22:12:53 #6Merry Christmas to all of You
friend
на 24.12.2018 в 18:20:14 #558 то печалбаще има, въпросът е в чий джоб ще влезе. Ако направят така, че тръбата да бъде 50% българска и 50% руска, то считай, четръбата вече е 100% руска. виж как това стана с Овергаз. Затова просто трябва да има закон, който да бъде записан в конституцията на страната ни, че газопреносната система на България и всяка такава, която ще минава през български земи да не може да се продава. Да се наема само частично и тоза кратък период.
balkanski
на 21.12.2018 в 20:21:05 #4Щом не им изнася да се изнасят.Да минават през Гърция,Северна Македония или на пу..ката си майна.Ама май патока ще си остане ..до Туркия.
58eng
на 21.12.2018 в 17:03:08 #3Няма печалба,няма паток!
GolaVoda
на 20.12.2018 в 20:14:41 #2Що малка ли ти се вижда печалбата ни от Син поток... а от Южен поток??
mikelle-damiani
на 19.12.2018 в 22:55:18 #1Скъпо ли им се вижда на бушмените?! Свикнаха да ни ебават без пари, по любов! Да кажат колко плащат за транзит на държави, с които не ги свързва любовна връзка както с нас?!