Корпоративните скандали в Япония стават ежедневие. В петък автомобилният производител Subaru съобщи, че планира да викне в сервиз близо 255 000 автомобила, след като призна, че е позволявала на несертифицирани служители да правят инспекции на машините, предава CNN.

Компанията е открила, че работниците в най-голямата й фабрика в Япония все още не са се обучавали по времето, в което са взимали участие във важните проверки.

Ясуйуки Йошинага, главен изпълнителен директор на компанията, заяви пред репортери, че практиката се простира в последните 30 години, но че Subaru съвсем наскоро е разбрала, че нарушава закона.

Проблемът е бил осветен, след като Nissan съобщи за същия проблем миналия месец. Subaru заяви, че очаква акцията да й струва над 44 милиона долара.

Йошинага не уточни дали и други държави освен Япония ще бъдат засегнати от акцията. Само около 15% от продукцията на производителя се реализира на този пазар, като най-много бройки компанията продава в САЩ. След съобщението акциите спаднаха до 2.6%.

Миналата седмица Nissan заяви, че спира производството на коли за японски пазар и обяви, че връща за проверка 1.2 милиона автомобила.

Признанието на Subaru хвърля още масло в огъня, разгорял се в корпоративна Япония. По-рано през октомври Kobe Steel, индустриален гигант с история от над век, призна, че е лъгал за данни за качеството на продукцията си, която продава на компании като Toyota и Boeing. Сред останалите скандали са смъртоносните въздушни възглавници на Takata, фалшивите данни от тестовете за разход на гориво на Mitsubishi и счетоводния скандал в Toshiba.

Марката "Произведено в Япония" понесе нов удар

Марката "Произведено в Япония" понесе нов удар

Третият най-голям производител на стомана призна, че е лъгал за качеството на продуктите