Unilever PLC не успя да достигне прогнозите си за продажбите за първото полугодие на 2019 година, като обвини хладното време и засилената конкуренция на пазара на сладолед в Европа и Северна Америка, пише The Wall Street Journal.
Производителият на сапуните Dove и сладоледите Magnum, Denny и други отчете 3,3 процента увеличение на продажбите през първото полугодие, а анализаторите очакваха 3,5 процента ръст. В резултат, акциите на седмата най-голяма публична компания на Стария континент поевтиняха с 1 процента.
Unilever посочи, че растежът е бил забавен с 0,5 процентни пункта заради слабото представяне при сладоледите, причинено от хладното време в Европа и трудната среда в Съединените американски щати. Средните валежи в 12 европейски града са били три пъти по-високи през април и май в сравнение с предходната година, докато средните часове слънчево време са спаднали между 9 и 25 процента през двата месеца, показва анализът на компания за финансови услуги Jefferies Group.
Все пак продажбите на сладолед растат с 2,2 процента, благодарение на големите развиващи се пазари като Турция и Индия.
За полугодието англо-холандската компания отчита нетна печалба от €3 милиарда, в сравнение с €3,03 милиарда година по-рано. Приходите намаляват с 0,9 процента до €26,13 милиарда от €26,35 милиарда.