В сянката на Huawei една друга китайска технологична компания успя да постигне такава експанзия през последните години, че да си спечели името "Китайският Apple". Според някои критици дори дизайнът на смартфоните на Xiaomi много прилича на този на iPhone.
"Смятам, че Apple е страхотна компания. Те влагат много усилия в технологични иновации. Ние правим същото, но нашият модел на растеж е различен", посочва вицепрезидентът на компанията Сиан Уан пред CNBC. "Ние целим да продаваме на възможно най-ниската цена", допълва той.
Създаването на премиум смартфони на достъпни цени печели популярност на Xiaomi, която бързо се превръща в един от лидерите в Китай и в Индия. Резултатът е бърза експанзия, измерена в навлизането на 80 нови пазара за четири години.
Китайската компания започва да работи през 2010 година, като за първи път извън родината си започва да продава в Бразилия пет години по-късно. В момента тя продава продуктите си на над 80 пазара, а в Индия е най-известната марка смартфони.
В резултат на бързото разрастване на бизнеса към днешна дата около 40% от приходите на производителя идват извън Китай. Заедно с това от Xiaomi твърдят, че имат продадени над 190 милиона устройства в световен мащаб.
Преди време от ръководството на компанията обявиха, че планират следващата голяма стъпка - стъпването на американския пазар. Това трябваше да се случи през 2019 година, но тези планове бяха изоставени със задълбочаването на търговския конфликт между САЩ и Китай.
"Смятам, че несъмнено американския пазар е най-важният за всички", казва Уан по тази тема. "Ние работим върху продукт, който бихме могли да пуснем в САЩ", посочва още той и допълва, че все още компанията е изправена пред много предизвикателства що се отнася до потребителски пазар номер 1 в света.