Стекове от щраусово месо, гъши дроб и масло от биволско мляко: ако се загледате в предложения на една от най-големите търговски вериги в България – германската Lidl, ще видите, че през декември в предложенията й преобладава черния цвят на луксозната марка Deluxe.
Това обаче не е тенденция само у нас. В Германия веригата също залага на повече продукти от премиум марката си по време на празниците.
„За дискаунтърите търговията с „малкото лукс” преди празниците е печеливша, защото клиентите купуват повече от обичайно”, казва Фред Хоген пред германското издание Stern, експерт към компанията за проучване на пазара Nielsen. По думите му в Германия около 50 процента от оборотите на по-скъпите търговски марки се правят преди Великден и Коледа.
За големите търговски вериги обаче не само приходите от тези марки са от значение. „Това е също една добра възможност за подобряване на имиджа чрез доказване на компетенции”, обяснява пред изданието търговският експерт Волфганг Адварт от GfK.
Ето защо премиум марките намират все по-добра позиция в магазините на веригите. „Наблюдаваме, че разположението на продуктите става все по-атрактивно”, коментира още Хоген.