Обновеният пакет мерки, който бе предложен от Siemens AG и Alstom SA се оказва недостатъчен за одобрението на антитръстовите регулатори на Европейския съюз, пише Bloomberg, цитирайки свои източници. Двете компании искаха да постигнат сливане на бизнесите си, създавайки втория най-голям в света производител на локомотиви и вагони в света.

Новото предложение за отстъпки идва твърде късно в рамките на течащия вече процес по одобрение на сделката и не включва нужните смели ходове, които да убедят комисар Маргрет Вестагер да даде своето съгласие. В понеделник акциите на Alstom поевтиняха с 4 процента, а на Siemens с 0,5 процента.

Двете компании се предложиха да продадат бизнеса си със сигнализационни уредби, както и част от лицензионните си споразумения. Но в крайна сметка продажбите на новия гигант ще останат почти без промяна, като намалението е едва 4 процента.

Siemens и Alstom създават европейски гигант в ж.п. индустрията

Германия и Франция създават европейски гигант в ж.п. индустрията

Той ще се конкурира с китайския гигант CRRC

Самата Вестагер е под политически натиск от Франция и Германия да одобри сделката. Двете правителства настояват, че Европа трябва да създаде свой гигант, който успешно да се изправи срещу конкуренцията от Китай. През почивните дни министърът на финансите на Франция Бруно ле Мар заяви, че "нищо не може да оправдае" вето върху сделката.

Решението ще бъде оповестено на 6-ти или 12-ти февруари, твърдят източници, а крайният срок е 18-ти февруари.

Колапс на споразумението ще е тежък удар по два стари европейския индустриални производителя и доскорошни яростни конкуренти. Двете компании представиха своя план още през септември 2017 г. Мобилното подразделение на Siemens трябваше да се слее с Alstom и да създаде дружество с общи продажби от около €15 милиарда.