Американската верига за бързо хранене McDonald's, която наскоро стана ясно, че се е насочила към сделка за продажбата на ресторантите си в Китай и Хонконг, ще запази "значителен миноритарен дял в бизнеса", обясни директно запознат с плановете източник пред агенция Reuters.
Компанията e избрала консорциум, воден от частния инвестиционен фонд Carlyle Group и китайския конгломерат CITIC Group, който да купи заведенията.
Решението на американското дружество е да запази дял от до 25 на сто, с което ще смъкне сумата за ресторантите. Първоначално се твърдеше, че размерът й ще наброява около 3 милиарда долара.
Същевременно компанията ще запази обектите си в Южна Корея, които по-рано също възнамеряваше да продаде, добави още източникът. McDonald's е собственик на 2800 ресторанта в трите пазара.
Говорителят на компанията за Шанхай отказал коментар по темата, а от Carlyle и CITIC също не пожелали да обсъждат въпроса.
Cдeлĸaтa зa пpoдaжбaтa нa pecтopaнтитe e пo cxeмaтa нa фpaнчaйзинг, а в случая ĸyпyвaчът нa aĸтивитe ще пoлyчи пpaвoтo дa изпoлзвa тъpгoвcĸaтa мapĸa и бизнec мoдeлa нa ĸoмпaниятa за 20 години.
Новината за продажбата идва в момент, когато веригите за бързо хранене, включително McDonald's и Yum, позната повече с брандовете KFC, Pizza Hut и Taco Bell, се възстановяват след поредица от скандали с хранителните им продукти в Китай, които "подкопаваха" дейността им на мястото.
posredstven
на 06.12.2016 в 23:34:36 #1Именно , това е бизнес , но в никакъв случай храна. Консуматорът тук е само простолюдието , което съществува по всички точки на света. А това вече е само бизнес и нищо повече