Panasonic ще купи американската софтуерна фирма Blue Yonder в сделка на стойност 7,1 милиарда долара, предава Reuters. Това е най-голямото придобиване в сектора на електрониката в Япония от 2011 г. насам.
Миналата година Panasonic купи 20% дял в Blue Yonder на цена от 797 милиона долара, а сега ще придобие останалата част от акциите от акционери, включително Blackstone Group и New Mountain Capital.
Придобиването ще подкрепи услугите за управление на веригите за доставки на Panasonic. "Нуждата от по-интелигентни, автономни вериги за доставки се засилва от пандемията COVID-19", казват от Panasonic.
Сред клиентите на Blue Yonder са компании като Walmart, Starbucks Corp и Unilever. Американската фирма използва машинно обучение и предоставя услуги, които са в помощ на компаниите да управляват веригите си за доставки, които свързват фабрики със складове и търговци.