Продажбите на леки коли и и пикапи в САЩ през януари са се увеличили с 11 процента до 913 287 превозни средства, поставяйки началото на година, която се очаква да бъде най-силната за автомобилостроенето след рецесията, предаде Асошиейтед прес.

Крайслер (Chrysler) отчита най-добрия януари през последните четири години. Тойота (Toyota) и Хонда (Honda) се връщат в играта, постигайки напредък благодарение на нови модели. Фолксваген (Volkswagen), който обяви амбиции за силно разширяване на позициите си на американския пазар, отчете големи увеличения.

Единственият губещ сред водещите автомобилостроители е Дженерал мотърс (General Motors Co.), чиито продажби са намалели с 6 процента след силните резултати от януари миналата година. "За първи път от няколко години ние имаме силно начало на годината", посочи Джес Топрак, вицепрезидент на сайта за пазарни проучвания Truecar.com, допълвайки, че търсенето нараства на фона на сигналите за подобряване на икономическата конюнктура.

Продажбите на Крайслер през януари са скочили с 44 процента благодарение на засиленото търсене на обновените седани 200 и 300. Крайслер е пласирал на пазара 7007 коли от седана 200 през януари, което е над 8 пъти повече, отколкото през януари миналата година. Продажбите на Крайслер 300 - по-големия седан на компания - са нараснали почти четири пъти.

Тойота отчете растеж на продажбите си със 7,5 процента, а Хонда - 9 процента.

Форд мотър (Ford Motor Co.) е продал със 7 процента повече коли през януари, а търсенето на Форд Фокус е нараснало със 60 процента.

Фолксваген отчете скок на продажби с 48 процента в САЩ благодарение основно на седаните Джета и Пасат.

Нисан мотор (Nissan Motor Co.) е увеличил продажбите си 10 процента, на Хюндай мотор (Hyndai Motor Co.) - с близо 15 процента.