Шефът на EADS Томас Ендерс отговори на заплахите на Берлин да прекрати договорите си за отбрана с компанията, заради намерението да съкрати до 8000 германски работници в Airbus, казвайки че това ще нарани много немски работници.
Ендерс обяви това в интервю за Frankfurter Allgemeine Zeitung макар и завоалирано, че реструктурирането на EADS ще засегне много повече германците, отколкото французите в компанията.
Airbus планира да съкрати повече от 10 000 работници, като едва 1/4 от тях ще са французи.
В неделя министърът на икономиката на Германия Михаел Глос обяви, че Берлин ще преразгледа договорите си за отбрана, свързани с European Aeronautics Defence and Space Company (EADS), ако реструктурирането на компанията засегне повече германци, отколкото граждани на другите страни.
"Ние настояваме, че Германия трябва да продължава да поддържа високото технологично ниво на Airbus, толкова дълго, колкото конструкцията позволи", заяви Глос пред вестник „Bild am Sonntag" миналата седмица. "Ако този начин не е приемлив, то тогава Германия ще преразгледа договорите си за отбрана с компанията майка".
"Настоящите планове за съкращения и намеренията за преместване на технологичните единици на друго място, не са приемливи за нас", допълни Глос. Министерството на отбраната на Германия е един от най-големите клиенти на EADS, стана ясно от изявлението на Глос.
Берлин заяви, че думите на Глос са били преиначени. „Коментарите на Глос са били интерпретирани не съвсем правилно", каза правителственият говорител Томас Стег. „Ние сме декларирали ясно своите интереси, но нямаме намерение да оказваме натиск".
"Немските правителствени договори, свързани с отбраната, са есклузивни за Германия, защото осигуряват изключително много работни места за германците и работа за немските дребни доставчици", каза Ендерс. „Всъщност ние нямаме твърде много военна индустрия тук".
Попитан от вестника дали възнамеряват да прекратят договорите, което би нанесло вреда на Германия, Ендерс отговори, че не е убеден, че това е начинът и не вижда как това ще помогне на немските интереси.
Airbus беше заринат буквално от проблеми, свързани най-вече с производството на суперджъмбо програмата A380 и скоро трябва да предприеме драстични мерки, като за Германия това означава, че до 8000 работни места ще бъдат на дневен ред за съкращаване.
Airbus служители са 23,000 души на постоянни договори, базирани на 7 места в Германия и още 6000 на временни договори.
Ендерс отказа да фиксира точния брой на възможните съкращения в Германия.
"Решението все още не е взето" каза той и допълни: "Някои от най-ужасните сценарии, които се правят напоследък, нямат много общо с действителността. Книгата ни за поръчки е пълна, фабриките ни имат работа за години напред".
Канцлерът Ангела Меркел възнамерява да се срещне с шефа на ЕADS Луис Галоа
преди да бъдат обявени официално съкращенията по-късно този месец, според седмичното списание Der Spiegel.
Ендерс каза, че неговата цел като съпредседател е да обезпечи "неизбежните трудни решения да бъдат прокарани безпристрастно". И тъй като немските промишлени интереси са засегнати в случая, немският съпредседател и DaimlerChrysler са там, за да бъдат сигурни, че не са изоставени или изхвърлени от играта.
Немските служители на Airbus вече организираха една протестна демонстрация на 2 февруари срещу реструктурирането на компанията, което заплашва да съкрати 8000 работни места в Германия.
Ендерс тогава настоя, че неговата главна цел е да осигури напредъка и бъдещето на компанията. Бъдещето на Airbus ще бъде свързано оттук нататък със специфични места на производство. Вече са избрани няколко други места, на които ще става финалния монтаж на самолетите.