Chrysler LLC ще обяви фалит днес и ще подаде документи за защита от кредиторите по Глава 11 от закона за банкрутите в САЩ. Това заяви източник от администрацията на президента Барак Обама, цитиран от CNN.

Chrysler ще подаде документи за банкрут в съда в Ню Йорк, като след това ще получи оперативен заем от финансовото министерство на САЩ от $3.5 млрд., с който ще се гарантира дейността и плащанията към доставчиците и другите контрагенти на компанията докато се финализира споразумението с италианския производител на автомобили Fiat.

Chrysler ще бъдат в несъстоятелност в продължение на един до два месеца и GMAC ще се превърне в основно финансово рамо за компанията, с нов заем от американското правителство от $4.5 млрд.

Банкрутът на Chrysler ще бъде по ускорена процедура, предвидена в Глава 11, като ще бъде използван за оптимизиране на дилърската мрежа на компанията.

Няма да има незабавно затваряне на фабрики или закриване на работни места в резултат на процедурата на банкрут. Chrysler ще бъде продаден на нова фирма, създадена от правителството според разпоредба от Глава 11 от закона за банкрутите в САЩ. А канадското правителство ще допринесе за част от финансирането за Chrysler чрез т.нар финансиране на длъжника във владение.

Chrysler ще избере нов борд на директорите и като част от споразумението, Fiat ще прави двигатели и автомобили в САЩ.

По рано стана ясно, че:

Преговорите между Chrysler, финансовото министерство и частните кредитори на компанията са се провалили и изглежда, че третият по големина производител на автомобили в САЩ ще бъде принуден да подаде документи за защита от кредиторите по Глава 11 от закона за банкрутите, според WSJ.

От вестника цитират служители на Белия дом, според които е вероятно банкрутът на Chrysler да продължи седмици.

Според Wall Street Journal има разговори между финансовото министерство на САЩ и автомобилната компания Chrysler за нейното разпадане и че изглежда неизбежно влизането в процедура на банкрут по Глава 11 на компанията.

Финансовото министерство е покачило офертата си за заемодателите на Chrysler с 250 милиона долара до изплащане на 2.25 млрд. долара за облигациите на компанията в замяна на опростяване на задължения за 6.9 млрд. долара.

Но JPMorgan Chase, която е най-големият кредитор на производителя на автомобили е дала на останалите 45 банки и хедж фондове 90 минути, за да гласуват офертата и мнозинството от тях са я отхвърлили.

Евентуално преминаване на компанията през процедура на банкрут може да бъде усложнено от исковете на кредиторите и дилърите в съда, които вероятно ще забавят преструктурирането на производителя на автомобили.

Администрацията на Обама се надява да осъществи бързо преструктуриране на компанията, която да бъде продадена на италианския производител на автомобили Fiat.

Едно от предимствата на евентуално обявяване на банкрут по глава 11 от страна на  Chrysler е, че така Fiat ще може да се отърве от стотици дилъри на автомобили и да оптимизира мрежата за продажби в САЩ, нещо което ще бъде по-лесно направено при задействана процедура за банкрут, която позволява по-бързо преразглеждане и евентуално прекратяване на споразуменията за франчайз извън съда.

През миналия месец федералната администрация даде срок на Chrysler до 1 май, да постигне споразумение за съдружие с Fiat, изискващо сделка за понижаване на трудовите разходи със синдиката на Обединените автомобилни работници и с облигационерите на американската компания.

Chrysler успя да постигне споразумение с UAW, даващо на здравно осигурителния фонд на синдиката дял от 55% от акциите на фирмата, което вчера беше одобрено с мнозинство от 82% от представителите на работниците.

По този начин при евентуално придобиване на американската фирма Fiat ще може да получи дял от 35% от акциите на Chrysler.